Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Jeg ville heller brukt pengene på en ny pc til hele familien hvis det var behov for en pc barna kunne bruke.
Men det er jo fordi dere har en helt annen definisjon på "egen". En helt egen definisjon kan man kanskje si. 
Vi er en familie på tre stykker. Glittermannen og jeg trenger ikke flere PCer, ergo er Glitterbarnets PC hans. Hans PCer kommer nok til å være handmedowns fra oss i en god stund fremover, men vi mener like fullt at de vil være hans. Vi bruker aldri hans PC, det er det kun han som gjør, selv om det hender at vi bruker den i fellesskap. I de tilfellene så er det aktiviteter han vil ha oss med på i likhet med at han ofte vi ha oss med på å bygge med sin lego, uten at den blir mer vår av den grunn.
Som jeg var inne på i det første innlegget mitt i denne tråden, så er det svært få ting barn egentlig trenger. Det forhindrer oss ikke i å kjøpe det til dem. I et slikt lys ser jeg ikke at det er verre å kjøpe en PC til et barn som vil sette pris på den, uten å nødvendigvis trenge den så mye at han ikke overlever uten, enn en hvilket som helst annen leke.