Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress i Oslokulden

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 19:50   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress i Oslokulden

Troll med for er omtrent som en vanlig vinterdress ja. Vi har hatt Troll med for før, nå har vi Ticket. Når det er ned mot minus 8-10, bør man nok putte på et lag til. Det trenger jo ikke være så tykt som ullribben? Jeg tror det blir klumpete med ullribb under foret til Troll. Jeg ville funnet et tynnere mellomlag jeg, jeg tipper egentlig det holder med en tynn Janus ulldress eller noe.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:02   #2
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Takk for tilbakemeldinger

Vi har tatt ut foret i dressen fordi det var vanskeligere å ta den på med dette festet. Og vi har et ekstra mellomlag med ull, settet fra Nøstebarn.

Apan - du har kanskje rett i at mellomlaget ikke trenger å være så tykt som ullribben. Da blir det ikke så tykt under.

Nå har vi i alle fall vært ute og kjøpt Reimatecdresser. Så får vi se om tilbakemeldingene fra barnehagen blir annerledes. Vi kikket også på Ticketdressene som så veldig gode og varme ut, men hun i butikken anbefalte Reima (vel, egentlig Isbjørndressene, men de var i dyreste laget syntes vi).

Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:12   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg ville tro det holder masse med du allerede hadde jeg.Nå er det ikke så veldig ofte det er så kaldt at det er nødvendig med så mye klær.
Dessuten er det mye bedre med flere tynne lag, enn færre tykke.
Storebror har trolldress, og i dag da han var ute hadde han bare tynn ullgenser, ullstillongs, krinkelullbukse og Rampetrolldressen over. Han var overhodet ikke kald selv om det virket litt snaut på overkroppen. Han er varm av seg, og er i aktivitet hele tiden, så det holdt i massevis.
Her er det viktigst å ha mer på underkroppen enn overkroppen, siden de aker og sitter på bakken. Skulle han hatt mer på overkroppen hadde han fått på krinkelullgenseren også.
Rampetrolldressen er kanskje ørlitt tykkere enn Troll classic? Den har fast fór, men jeg tror ikke jeg hadde tatt på han noe mer om vi hadde brukt den andre Trolldressen vår.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.