Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte spiser dere fisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Fiskemiddag?
1-2 gang i uka 38 50,00%
2-3 ganger i uka 21 27,63%
3-4 ganger i uka 4 5,26%
4-5 ganger i uka 1 1,32%
6-7 ganger i uka 1 1,32%
Sjeldere enn 1 gang i uka 14 18,42%
Aldri 2 2,63%
Ke? Poll? Dust? Hm? 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 13:25   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte spiser dere fisk?!

Alt for sjelden, når jeg er flink og planlegger blir det 1-2 ganger i uka, men desverre klarer jeg ikke å gjennomføre dette hele året.

Gammel 07-12-09, 13:26   #22
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3-4 ganger i uka. Vi elsker fisk!

Gammel 07-12-09, 13:45   #23
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg prøver så godt eg kan å ha fiskemiddag 3 ganger i veka, men det er litt opp og ned om det går. Blir jo litt fiskeprodukter då, og det er nå ikkje akkurat dei det er mest fisk i. Leste ein undersøkelse ein gang, og der var det fiskepinner som innholdt mest fisk. Så eg velger heller det framfor fiskeboller f.eks.

Men det går ein del steikt fisk, kokt fisk og fisk i form. Heldigvis er ungane veldig glade i det. Dessuten kjøper me "heimelaga fiskekaker" på delikatessen her, og eg vil anta dei inneheld meir rein fisk enn rema sine. Gode er dei i alle fall!

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:47   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Iallefall 3 ganger i uken. Elsker fisk hele familien.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:50   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Overskrift og HI harmonerer ikke helt. Jeg spiser fisk ganske ofte, men fiskemiddag behøver det ikke være.

Jeg spiser fisk til frokost, lunsj og kvelds ganske ofte. Røkt laks, makrell i tomat, laksebiter i salat, fiskekaker osv.
Fiskemiddag blir de ca. 2 ganger i uka sånn i snitt.

Fisk er skikkelig nam!

Jeg tenkte i utgangspunktet på fiskemiddag ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:19   #26
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Stemte 1-2 ganger i uken. Noen ganger blir det en, som regel to, av og til tre.

Gammel 07-12-09, 14:31   #27
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiser så godt som aldri fisk. Jeg er allergisk, mannen og guttungen liker kun fiskekaker og fiskepinner så det blir sjelden jentungen får fisk selv om hun liker det. Men de får tran.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:41   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt for sjelden.
Det er vel egentlig bare jeg som synes ren fisk er godt.
Vi spiser dog endel fiskekaker, fiskepinner og fiskegrateng. Selv om det sannsynligvis ikke er så mye fisk i disse produktene.
Minsten spiser mye makrell-i-tomat da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:02   #29
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

1-2 to ganger i uka.

1 laksemiddag og 1 middag av fiskeprodukter som regel.

Gammel 07-12-09, 15:31   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Par-tre ganger i uka. Sushi, laks eller makrell i tomat. Og på sistnevnte spiser jeg da en hel boks på en gang. Pluss trankapsler.

Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:44   #31
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

2-3 ganger i uken.

Gammel 07-12-09, 16:09   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1-2 ganger i uka... Skulle nok vært flinkere, men gjemmer meg litt bak at poden spiser minst én skive med fiskepålegg hver dag.

Gammel 07-12-09, 19:29   #33
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-3 ganger i uka. De siste ti ukene har jeg hatt et kosthold hvor jeg får i meg fet fisk hver dag, enten i form av middag, som pålegg eller i salat (røkt makrell, peppermakrell, røkelaks, røkt ørret, ørret/laksefilet osv.)

Gammel 07-12-09, 19:44   #34
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

2-3 ganger i uka på det flinkeste. Mest ren fisk, men også fiskeprodukter som fiskeboller eller -kaker (disse lager jeg selv, så det er mye fisk og lite muffins i dem). I tillegg spiser både minsten og jeg makrell i tomat omtrent hver dag.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:05   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte aldri, siden jeg ikke spiser fisk. Gutta spiser imidlertid fisk, med varierende hyppighet. Ikke så veldig ofte.

Gammel 07-12-09, 20:15   #36
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3-4 ganger i uka. Enkelte uker kan det faktisk hende at vi har fiskeprodukter 5 dager i uka til middag.

Ukesmenyen kan fort se slik ut hos oss:

Mandag: fisk i form og potet
tirsdag: fiskekaker, potet og råkost
onsdag: fiskeboller, bacon, potet og råkost
torsdag: fiskepinner(hjemmelagde), potet og kokte grønnsaker
fredag: fiskepudding og restegrønnsaker på brødskive (etter jobb og barnehage og så lager vi ofte noe ekstra godt om kvelden...)
Lørdag: Grøt (pizza om kvelden)
Søndag: lammesteik eller lignende...

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:21   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minimum to ganger i uken alle sammen.
Jeg skulle hatt fisk hver dag, men spiser det vel rundt 4 ganger i uken.

Gammel 07-12-09, 20:41   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-3 ganger i uka faktisk. Vi er glade i fisk og knerten liker det også.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:03   #39
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

3-4 ganger i uken, men da er det fiskeboller, -kaker, -pudding el. til middag en av dagene. Hele familien elsker fisk, og ungene spiser sjelden så godt som når vi har fisk til middag.

Sist redigert av Canisa : 07-12-09 kl 21:15.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:18   #40
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte spiser dere fisk?

1-2 ganger i uka, tenker jeg. Skulle ønske jeg var flinkere til å lage det oftere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.