Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 22:11   #21
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Nei, trenger ikke det. Akkurat det parkeringshuset du nevner her (I Stavanger) er vel mest fordi det er et "lugubert" parkeringshus i utgangspunktet (synes jeg da ), og disse er i nærheten av utgangen...Men egne parkeringsplasser fordi kvinner er "dårlige" på parkering er jeg helt imot

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 22:13   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg hadde en ekkel opplevelse en sen vinterkveld hvor en mann forfulgte meg flere kvartaler til bilen. En kvinneplass vil få meg til å bli tryggere.

Hva med redde menn som opplever det samme? Skal ikke de kunne føle seg trygge?

Gammel 17-01-07, 23:48   #23
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om det tilsier at plassene er bredere, så gjerne. Ikke pga at jeg trenger større plass, men bilen. Det kan bli trangt å få ut ungene og jeg har en bil med forferdelig dårlig svingradius (gammel Chrysler Grand Voyager). Ønske om mer profitt har ført til at parkeringsplassene har krympet en del de siste årene.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 00:11   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok, dessverre som Sitron er inne på, at vi begynner å nærme oss et samfunn hvor dette er noe å tenke gjennom. Det er ikke til å stikke under en stol at man er mer utsatt for voldtekt etc. som kvinne, og egne parkeringsplasser, som ligger i et godt opplyst område, gjerne nær evt. vakter, kan kanskje være med å forebygge noe av dette.

Da jeg bodde i Portsmouth og studerte ved universitetet der, var det satt opp egene busser, reservert for kvinner, som kjørte fra Student Union en gang i timen utover kvelden fra det var mørkt. Disse bussene kostet nesten ikke noe å ta, og sjåføren kjørte deg til døra.
Jeg tok disse bussene flere ganger, da jeg hadde praksis i en ungdomsklubb som lå rett ved, og ofte jobbet seine kvelder. Jeg følte dette veldig trygt.

Gammel 18-01-07, 10:25   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Om det tilsier at plassene er bredere, så gjerne. Ikke pga at jeg trenger større plass, men bilen. Det kan bli trangt å få ut ungene og jeg har en bil med forferdelig dårlig svingradius (gammel Chrysler Grand Voyager). Ønske om mer profitt har ført til at parkeringsplassene har krympet en del de siste årene.

Samme bil og ønsker veldig brede parkeringsplasser...det er rett og slett mange steder jeg må kjøre forbi og lete etter andre plasser. Det har nok en del med mine parkeringsevner også
Så gjerne for meg, egne plasser for dårlige parkeringssjåfører med store biler

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:28   #26
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Hva med redde menn som opplever det samme? Skal ikke de kunne føle seg trygge?

Jeg trodde alle menn var tøffinger.

Uansett, det er ikke riktig at noen skal føle seg redde. Jeg parkerer helst utenfor bygninger hvor det er kameraovervåking.

Gammel 18-01-07, 10:31   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parkeringsplassene for kvinner er plassert like ved utgangen, men er ALDRI ledige! Hilsen stavangerkvinne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:33   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Disse plassene i Stavanger har de jo hatt i 10 år.

Så lenge det er for å forebygge(vold etc) så synes jeg det virker greit.

Men hvis det skal være for at kvinner er dårligere til å parkere, tja da vet jeg ikke helt hva jeg skal mene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 10:35   #29
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

I mange land er det faktisk ingen dum idee å skaffe seg kvinneparkering.

I stavanger skjønner jeg ikke hvorfor kvinner der føler seg utrygg. Det er trygeste byen i hele Norge. Ihvertfall for meg som er oppvokst midt i byen så skjønner jeg ikke helt problemet.
Hadde vel trengs mer for flere parkeringsplass enn bare kvinneparkeringsplass i stavanger.

Gammel 18-01-07, 10:37   #30
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er flinkere til å lukeparkere enn min mann.

Gammel 18-01-07, 10:39   #31
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er flinkere til å lukeparkere enn min mann.

Jeg er utrolig elendig til å parkere!

Gammel 18-01-07, 10:39   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Fnis. Men du er jo nesten ny.

Gammel 18-01-07, 10:41   #33
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Hadde tenkt å skrive det. Men følte at det ble nesten patetisk å unnskylde seg på den måten!

Men jeg er bare 1 år gammel ute i traffikken! Så jeg er "nybakt" ennå..

Gammel 18-01-07, 10:52   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Men hvis det skal være for at kvinner er dårligere til å parkere, tja da vet jeg ikke helt hva jeg skal mene.

Jeg har aldri kommet på at det er ment sånn. Som Macky sier er dette et lugubert parkeringshus og jeg skulle gjerne brukt en av disse plassene hvis de var ledige, noe de som sagt aldri er. Men det gjør meg ikke så mye å parkere et annet sted heller.

Gammel 18-01-07, 12:37   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Det skjønte jeg. Men jeg tror ikke nødvendigvis kvinner er reddere for å gå i mørke parkeringshus enn menn. I mitt hode ville det vært mer passende med egne parkeringsplasser merket for "redde sjåfører" eller noe sånt.

Ja, den ville sikkert mange menn brukt.

Seriøst: Parkeringshus skal være trygge for ALLE.

Gammel 18-01-07, 12:48   #36
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange har rygget inn i dette skiltet :

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 21:10   #37
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan i all verden kontrollerer man at det er bare kvinner som parkerer der egentlig?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 22:14   #38
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg synes det virker litt rart med egne parkeringsplasser for kvinner i Norge, men jeg skjønner godt at det kan være nødvendig i enkelte andre land.
Selv er jeg elendig til å parkere men er ganske fersk ennå så det går seg vel til...

Gammel 18-01-07, 22:28   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hvor mange har rygget inn i dette skiltet :

Jeg var forresten akkurat her for en liten time siden, og da var skiltet enda mer bulkete... Og plassen var ledig! Parkeringsplassen er imidlertid så trang og smal at jeg ikke gadd å prøve engang.

Gammel 18-01-07, 23:38   #40
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Samme bil og ønsker veldig brede parkeringsplasser...det er rett og slett mange steder jeg må kjøre forbi og lete etter andre plasser. Det har nok en del med mine parkeringsevner også
Så gjerne for meg, egne plasser for dårlige parkeringssjåfører med store biler

Jeg kan parkere, men bilen har dårlig svingradius. Når det er tett mellom parkeringsradene og trange plasser, så må jeg planlegge hvor jeg parkerer, sånn at jeg ikke blir stående fast på tverra når jeg skal ut.
(Jeg rygger stort sett alltid på plass når jeg parkerer. Veldig upraktisk når man skal ha ut barnevogna.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.