Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjellsbehandling med julekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 08:19   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Forskjellsbehandling med julekalender

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Synes du det er rart?

Hvis en av guttene dine gifter seg, får barn og blir skilt. Så treffer eksen hans en ny mann og får barn med denne. Gir du gaver til de nye barna?

Noen gjør det sikkert, men jeg synes ikke det er noe å bli over at ikke alle gjør det.

Det er kanskje ikke det? Jeg hadde gitt gaver til de nye også tror jeg. Det vil si det kjentes helt unaturlig for meg per i dag å ikke gjøre det ihvertfall.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har en nevø som jeg alltid har sendt gaver til til bursdag og jul. Det har derimot aldri falt meg inn å sende gaver til lillesøsteren hans, som er datteren til min brors eks og hennes nye mann. Jeg har aldri sett henne, og ut over julekort har jeg ingen kontakt med familien, unntatt sporadisk med nevøen min (ikke fordi det er noe uvennskap, men fordi de bor i et annet land). Jeg tror ikke foreldrene mine har kommet på tanken om å sende henne gaver heller, og jeg tviler på at hennes foreldre (som er hyggelige og rimelige mennesker) har tenkt at det ville være naturlig. Synes du det er galt å gi ett barn gaver og ikke søsknene? (Synes du for eksempel broren min burde gitt like mange/store gaver til det nye barnet til eksen sin som til sønnen sin?)

Jeg vet sannelig ikke. Min første tanke er at der det er barnebarn skal det drysses gaver. Og neste tanke er at der det er søsken sørger man for balanse.

Men med sånne konkrete eksempler fra virkeligheten så blir jo dette bare rot for meg.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.