|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Sommerferien vår er aldri i boks før ca uka før. Mannen har vegring mot å legge planer. Jeg derimot..... |
|
|
|
|
|
#42 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi har bestilt billetter til Nice i juli - to uker. Vi leier bil og hus et eller annet sted i Frankrike eller Nord-Italia (eller kanskje ei uke på hvert sted). Etter mange år med charter-ferie, så er det kjekt å legge opp turen litt mer på egen hånd nå. Hos oss er jo jentene så store nå, så vi kan legge opp ferien litt annerledes enn da de var mindre
|
|
|
#43 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi skal to uker til Alcudia på Sunwing Resort
|
|
|
#44 |
|
audio, video, disco
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi har bestilt 14 d til Kreta, Agia Marina, vært der mange ganger før med noen års mellomrom der vi reiser andre steder, men kommer alltid tilbake dit. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Portugal hørtes fristende ut. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Hva med Bornholm? Har hørt det skal være så fint der, og flott å sykle. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En som trener
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!
SunVing er så avslappende jeg tror vi får det i hvert fall, med så små barn. Eldstemann i barneklubb, mens minstejenta sover. Alt tilrettelagt for barn, så man kan bytte på å passe på de og gi hverandre små lommer med fri til å lese en bok innimellom. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Sliter med tastaturet
Sist redigert av Hasselnøtt : 02-12-09 kl 00:01. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi planlegger Danmark på kryss og tvers med campingvognen. Mulig vi avlyser når vi får tenkt oss om, for det er laaangt å kjøre!
|
|
|
#51 |
|
Originala
|
Men hvordan får vi med sykler og stæsj på fly? Siden vi har med Knerten og barn må vi ha henger og sånn, så vi foretrekker egne sykler, sjø. Men tusen takk for tips! Og om du mener at det er praktisk mulig, så undersøker vi det nærmere. Har tenkt på det, nemlig, men avskrevet det av praktiske årsaker. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Jeg synes ikke det er noe forskjell hvor enn jeg er i forhold til å slappe av med unger. Har man unger under 4 år er det litt pes uansett synes jeg. Vi har dratt til syden med gutta fra de var 10 uker, og vi har dratt til Danmark, Kristiansand osv, det er det samme over alt. Det er pes å følge med på de små. Det som selvfølgelig kan være en prøvelse med små unger er flyturen. Men den går som regel bedre enn man tror. Og vi velger ALLTID veldig barnevennelige hotell, og vi velger alltid leilighet. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi skal til mannens hjemland i juli, men har ikke bestemt hvor lenge vi blir. Tror ikke det blir noe mer reising enn det egentlig, ettersom det har blitt tre utenlandsturer på oss i år.
|
|
|
#54 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi skal til Tyrkia til sommeren; Sunwing Resort.
|
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Vi er usikre. Vi har lyst å reise ned til slekten i Italia. Vi har ikke vært der siden jeg var gravid med minsten, så de har aldri truffet ham. Han vil være rundt 2,5 år i sommer. Men samtidig er ikke det den mest tilrettelagte ferien for en småbarnsfamilie. Eldste var nesten 4 år da vi var der sist, og hun ELSKET det, men hun er særdeles lite vanskelig. Minsten kommer nok til å kjede seg ihjel, og jeg vet jo at eldste har mest lyst på en ordentlig lekeferie. Så vi vurderer Lalandia Billund. Var i Lalandia i Rødby i fjor, og det var stor suksess. Men det er jo steike dyrt da. Billigere å reise til Italia. Men vi får nå se.
|
|
|
#56 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!I år blir det nok en Danmarkspause, hatt 4 turer dit de siste 3 årene. Vi har vært mange steder i Danmark og trives godt der, men settingen med storfamilien på 15 har blitt litt for svett etter hvert. Vi har vært på Blåvand (utrolig vakkert !), helt nede mot Tyskland (stusselig strand og ikke ordentlig Danmark) og i flere småbyer på Veskysten. De store strendene, klittene og vesterhavet er både min og ungenes klare favoritt. Feriesenteret på Grønhøy var vi på i fjor høst og det var supert !
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Lalandia... |
|
|
|
#58 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig, fantastisk.
|
|
|
#59 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Det ser ut som det blir Islandstur på oss i sommer. 1 uke i Reykjarvik og en uke på andre siden av øya : )
|
|
|
#60 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvor går turen neste sommer?!Jeg skal leie feriehus i Danmark til sommeren igjen. Det er ei stund siden sist. Men jeg liker meg i Danmark. Mulig det blir i København området.
|
|
![]() |
|
|