Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vasker du juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Vasker du juletreet ?
Selvfølgelig vasker jeg det ! 6 5,61%
Bare om det er veldig skittent 2 1,87%
Nei ! 92 85,98%
Dustepoll/har plast/ annet 7 6,54%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 19:18   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du juletreet?

Jeg tenker ikke hovedsakelig på insektene når jeg vurderer å spyle treet med grønnsåpe og vann, jeg tror ikke de dauer av det uansett. Jeg liker å vaske ting, liker å ha det rent rundt meg og får direkte vemmelser av tanken på å dra inn et ekte tre rett fra en skog og inn i stua, er så vant med plast-tre. Så hos meg er det nok mest psykisk, jeg liker bare tanken på at jeg har spylt det. Så håper jeg dere ikke synes jeg er altfor teit, jeg er heldigvis stort sett normal og oppegående.

Gammel 30-11-09, 19:28   #62
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjære Iset, jeg fniser hemingsløst av deg i denne tråden. Rare bilder av trær i dusjen og nisser i oppvaskemaskinen flimrer på netthinnen.

Jeg vasker minst mulig, og definitivt ikke et tre. I år har vi sett oss ut en gran nede i skråningen her, og den får komme rett inn med alt den måtte ha av skogsrelaterte ting på seg.

Gammel 30-11-09, 19:29   #63
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker ikke juletreet, men jeg dunker det hardt endel ganger i bakken før jeg tar et med inn.
Får å få vekk småkryp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 19:32   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Kjære Iset, jeg fniser hemingsløst av deg i denne tråden. Rare bilder av trær i dusjen og nisser i oppvaskemaskinen flimrer på netthinnen.

Jeg vasker minst mulig, og definitivt ikke et tre. I år har vi sett oss ut en gran nede i skråningen her, og den får komme rett inn med alt den måtte ha av skogsrelaterte ting på seg.

De fleste fniser nok litt av meg. Jeg LIKER å rydde og vaske, så jeg skjønner jo at det høres absurd ut for de som ikke liker det, og jeg vet jo at jeg er i mindretall. Skal vi spyle treet, blir det utenfor og ikke i boblebadekaret, hehe. Men det spørs om mannen ikke synes jeg er sinnssyk om jeg gjør det, vi får se. Han er jo allergisk for alt mulig, og ekte tre i år er et prøveprosjekt for å se om han tåler det. Mulig han tåler det enda bedre om det er spylt?

Gammel 30-11-09, 19:33   #65
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann sa han ikke kunne ha ordentlig tre grunnet allergi, og jeg nekter å ha plast. Så jeg googlet meg frem til at det han ikke tåler er pollen som sitter fast på treet. Dermed spyler jeg treet i dusjen og det fungerer!
Og hei, så mye skit som renner av!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 19:34   #66
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har aldri tenkt tanken ein gong.

Gammel 30-11-09, 19:37   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Min mann sa han ikke kunne ha ordentlig tre grunnet allergi, og jeg nekter å ha plast. Så jeg googlet meg frem til at det han ikke tåler er pollen som sitter fast på treet. Dermed spyler jeg treet i dusjen og det fungerer!

Er det sant?? For mannen min er veldig pollenallergisk, så da bør vi absolutt spyle det? Hører dere det, folkens?

Gammel 30-11-09, 19:50   #68
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Men hvordan klarer du å få treet inn i dusjen? Har dere et veldig lite tre?

Jeg sliter mer enn nok med å få mitt inn i stuen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:01   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi må spyle det utendørs, hvertfall. Hageslange.

Gammel 30-11-09, 20:14   #70
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Vasker du juletreet?

Det har jeg aldri hørt noen har gjort gitt....

(Men nå har jeg jo lest at det gjøres av enkelte faktisk.)

Gammel 30-11-09, 20:54   #71
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:56   #72
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Her måtte jeg gå for dustepåll alternativet. Ikke skjønner jeg ordet vaske og ordet "vaske" i forbindelse med juletre gjorde hvertfall ingenting for meg. :nope:

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:14   #73
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ekte juletrær, mener du? Kan skjønne de som føler for å tørke støvet av plastiktrærne, men ...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:33   #74
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Svarte litt fort, og svarte nei.. Men vi har plasttre, så vi vasker ikke treet

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:45   #75
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vi gjorde det helt frem til tredje vaskemaskinen knelte.

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Mistenker forresten at min tidligere nabo fint kan gjøre dette; hun vasket veranda (med bøtte og langkost), og utvendige glasskarmer hver fredag.

Noen er gale!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For at det skal bli rent og pent vel, kanskje få vekk kryp og dritt. Nå er nettopp oppvaskmaskin nr. 2 med julepynt ferdig her.

Jeg skjønner at jeg ikke er så renslig som jeg trodde jeg var, ja. Eller, forresten, har jo skjønt det tidligere her inne også.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vel, for MEG virker det faktisk litt latterlig. Men nå er jo jeg alltid den mest sjuskete her inne, da.

Tror jeg konkurrerer med deg jeg, Divine.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men hvordan klarer du å få treet inn i dusjen? Har dere et veldig lite tre?

Jeg sliter mer enn nok med å få mitt inn i stuen.

Jeg satt også med denne tanken...

NEI, jeg vasker så slettes ikke juletreet. Går det an? tenkte jeg når jeg så spørsmålet.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:57   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Altså, HVIS nå min mann skulle reagere på juletreet, dette er jo rene lotteriet pga. den ekstreme pollenallergien hans, så er det jo bedre å prøve å forebygge det ved å spyle treet, enn å ta det inn, pynte det og SÅ reagerer han plutselig og vi må kaste ut hele treet.

Gammel 30-11-09, 23:05   #77
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg skal gni inn litt grønnsåpe med furunål på plasttreet vårt i år. Da vil det jo få realistisk lukt i tillegg til å se heeelt ekte ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:07   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Lurt.

Gammel 01-12-09, 14:01   #79
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gjør det for å få vekk endel pollen og støv, pga allergi. Det hjelper faktisk en god del - i tillegg til at vi har edel-gran som er mer allergi-vennlig

Treet vårt henter vi nede på jordet her så det har ikke kjørt bil i eksos og møkk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.