Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 14:14   #301
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg gikk på skolen samtidig med en som het Clarence-Gunnar
Uttales selvsagt Klænsj-Gunnar.

Jeg døøøøør på meg!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:17   #302
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Enda mer fasinerende at det på Myre bor en Steve, en Ron-Steve, en Jørn-Steve, en Steve Vegard og en Bjørn Steve. Det må være noe som går der ute.

Her i bøgda har vi Steve-Ronald, Eddy-Arnold og Rick-Eilif.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:22   #303
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I går så jeg et vognskilt med Leonid.

Hvis foreldrene var norske, må jeg si det var et eh... snodig navnevalg.

De har nok ved en feiltakelse fått inn en i, der det egentlig skulle stått a og r. Håpløse vognskillprodusenter altså.

Gammel 30-11-09, 22:37   #304
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

I hjembygda til mannen finnes ei Fallon-Beate og broren Jeff-Kåre

Gammel 30-11-09, 22:50   #305
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gådd, det går jo rett og slett ikke ann. Sorry hvis jeg fornærmer noen, men det er langt opp mot noe av det værste jeg har hørt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:07   #306
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Her oppe er det en del som slår vitser om Bob Kåre, "oppkalt etter Bob Hope og han Kåre i Svingen". Tror ikke at han faktisk finnes, men det er et godt eksempel på navneskikk på landsbygda her i området for noen tiår siden.

Ellers har jeg hørt om ei som het Sydvesta Orkana. Man kan jo tenke seg hvordan været var da hun ble født.

Gammel 30-11-09, 23:08   #307
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ellers har jeg hørt om ei som het Sydvesta Orkana. Man kan jo tenke seg hvordan været var da hun ble født.

Bestemoren min kjente ei som het Nordøsta Fantastisk kreativt!

Gammel 30-11-09, 23:26   #308
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oj! Jeg husker jeg så fødselsannonsen til ei Fallon-Beate en gang, må ha vært på 80- eller 90-tallet, og at det var noen andre Dynastietinspirerte navn i samme annonsen. Kan det ha vært disse? Eller er det flere med samme navn rundt i landet?

Gammel 30-11-09, 23:30   #309
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda mer fasinerende at det på Myre bor en Steve, en Ron-Steve, en Jørn-Steve, en Steve Vegard og en Bjørn Steve. Det må være noe som går der ute.

Machogreie, antakelig. Eller overtro om at navnet gjør at det aldri blir noen impotens der i gården.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 23:52   #310
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Oj! Jeg husker jeg så fødselsannonsen til ei Fallon-Beate en gang, må ha vært på 80- eller 90-tallet, og at det var noen andre Dynastietinspirerte navn i samme annonsen. Kan det ha vært disse? Eller er det flere med samme navn rundt i landet?

Det kan godt ha vært på tidlig 80-tall engang, Disse ungene gikk på skolen samtidig som svigersøsteren min

Gammel 01-12-09, 00:02   #311
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan godt ha vært på tidlig 80-tall engang, Disse ungene gikk på skolen samtidig som svigersøsteren min

Hihi - det må jo nesten være samme person. Kan umulig være mange med det navnet! Den annonsen har virkelig festet seg i minnet mitt, altså, og jeg bruker den alltid som eksempel på hårreisende navn i fødselsannonser

Gammel 01-12-09, 04:07   #312
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde slekt på Myre en gang. Da ble det rapportert om et søskepar som het Fallon Beate og Jeff Hugo . Det var ganske riktig i Dynastiet-tiden.

Jeg tror Myre er verdenesberømt for snodige navn .

Gammel 01-12-09, 04:10   #313
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være flere med samme snodige smak for navn, eller er mannen din fra Myre? Fallon Beate var det, men broren het Jeff Hugo.

Gammel 01-12-09, 10:16   #314
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger hodet ut for hogg litt nå, siden mitt eldste barn har navn etter en årstid. Likevel gispet jeg litt da hun kom hjem med venninnen Løvetann.

Gammel 01-12-09, 10:19   #315
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Løvetann var da et meget spesielt navn.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:28   #316
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Her oppe er det en del som slår vitser om Bob Kåre, "oppkalt etter Bob Hope og han Kåre i Svingen". Tror ikke at han faktisk finnes, men det er et godt eksempel på navneskikk på landsbygda her i området for noen tiår siden.

Bob Kåre finnes. Han kommer fra hjembygda til mannen min og lever i beste velgående.

Men altså; jeg er ikke av de som skal le høyest av rare navnkombinasjoner. Knerten har et snodig dobbeltnavn, men er oppkalt etter sin oldefar som hadde den samme kombinasjonen. Siden er vokst opp med en bestefar som hadde dette navnet har jeg aldri tenkt på det som rart, men jeg skjønner jo at folk stusser litt første gang. Men knerten har to helt vanlige navn altså; det er bare ikke så vanlig å sette dem sammen.

Gammel 01-12-09, 10:58   #317
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Nesten så jeg har lyst til å nevne navnet til broren min, for det har løfta et par øyebryn.

Nysgjerrig!!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:59   #318
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bob Kåre finnes. Han kommer fra hjembygda til mannen min og lever i beste velgående.

Men er han virkelig oppkalt etter Bob Hope og Kåre i Svingen? Det var egentlig den delen av historien jeg tvilte på. (Tro om Kåre i Svingen er i slekt med Linus, forresten?)

Gammel 01-12-09, 11:09   #319
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bob Kåre er jo med i bandet Luxus Leverpostei. Kanskje det er han du mener?

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 11:16   #320
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hete Homo til etternavn ser ille ut når man er i millitæret og har det skrevet på uniformen, men etternavnet uttales jo helt ulikt - Etternavnet uttales jo med tonem 2 (som i "lande" mot "landet" i tonem 1)..tror jeg det blir...

Jeg synes ikke etternavnet Homo høres rart ut når jeg hører det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.