Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-07, 20:56   #301
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Mannen som elsket Yngve.

anakonda er ikke aktiv  
Gammel 13-01-07, 22:23   #302
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Rødstrupe av Jo Nesbø

Gammel 13-01-07, 23:50   #303
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg er snart ferdig med Paulo Coelhos "Zahir".

Begynnelsen var helt utrolig bra, så ble den dypere enn jeg klarte å dykke og nå leser jeg de siste sidene bare for å se hvordan det gikk tilslutt.

Polkadot er ikke aktiv  
Gammel 14-01-07, 00:01   #304
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Mannen som elsket Yngve.

*sukk*

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 14-01-07, 00:14   #305
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke nattbord, og leser sjelden på senga. Jeg har akkurat begynt på Gunnar Staalesen sin trilogi, Morgenrød, High Noon og Aftenrød for "ørtene" gang. Er utrolig svak for bøker med gammek Bergen-historie (skapbergenser). Er dessuten inne i en "krim-periode", så det går i norsk og svensk krim.

Gammel 17-01-07, 16:21   #306
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ferdig med The Other Boleyn Girl i halvtotiden i natt, og er, om ikke akkurat skuffet, så i alle fall litt underimponert. Det er en morsom historisk spekulasjon, men jeg synes den var litt for pretensiøs i forhold til det den faktisk leverte. Og for lang, ikke minst. (Jeg har absolutt ikke noe mot lange bøker, men det bør være nok innhold til å fylle lengden med også.) Den var først ganske langsom og gjentagende veldig lenge, og så gikk det likevel litt for umotivert plutselig på slutten. Og Anne Boleyn var en litt for éndimensjonal Scarlett O'Hara-kopi til at jeg helt klarte å bry meg om henne. Men lettlest og joda, underholdende.

På trikken i morges rakk jeg å lese de første par sidene av Kafka on the Shore før jeg sovnet.

Gammel 17-01-07, 16:29   #307
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg endelig satt i gang med Jo Nesbøs Frelseren

Gammel 17-01-07, 16:30   #308
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og Anne Boleyn var en litt for éndimensjonal Scarlett O'Hara-kopi til at jeg helt klarte å bry meg om henne. Men lettlest og joda, underholdende.

For ikke å snakke om Mary Boleyn. Makan til uengasjerende og uinteressant hovedperson skal du lete lenge etter. Men jeg ble nokså oppslukt likevel, så den var da godt skrudd sammen.

Jeg leser forresten om Esme Weatherwax om dagen. Knertet to i Roma, i tillegg til at jeg ble ferdig med New York Trilogy. Er nå på Witches Abroad. Morsomt!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-01-07, 16:31   #309
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siri Hustvedt, med bind for øynene. Den er litt sprø. Jeg fikk imidlertid fnatt da jeg så at hovedpersonen het Iris (les baklengs), en smule harry. Men ok, jeg skal prøve å ikke holde det mot henne.

(Hun er for øvrig gift med Paul Auster.)

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 17-01-07, 16:41   #310
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

For ikke å snakke om Mary Boleyn. Makan til uengasjerende og uinteressant hovedperson skal du lete lenge etter. Men jeg ble nokså oppslukt likevel, så den var da godt skrudd sammen.

Ja, noe må det ha vært. Jeg likte George, forresten. Og så synes jeg Jane Seymour var herlig infam (med mindre hun faktisk var så dum og dydig som hun fremstod).

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg leser forresten om Esme Weatherwax om dagen. Knertet to i Roma, i tillegg til at jeg ble ferdig med New York Trilogy. Er nå på Witches Abroad. Morsomt!

Åh! Esme Weatherwax er en storartet litterær skikkelse. Og hun blir mer og mer interessant og flerdimensjonal utover i serien (serien som sådan blir i grunnen jevnt over mer interessant utover, synes jeg, selv om det innimellom dukker opp bøker som er mindre engasjerende enn de andre).

Du må lese bøkene om Death etterpå! Og de om Sam Vimes/The Watch!

Gammel 17-01-07, 18:47   #311
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste de fem første essayene i David Sedaris' Dress Your Family in Corduroy and Denim på bussen i dag.

Ben "ler fortsatt" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 17-01-07, 19:01   #312
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leser jeg en novellesamling med Lord Peter Wimsey-historier. Den er OK, men jeg antar at romanene om Lord Peter må være bedre siden de er så mye omtalt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 14:57   #313
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For tiden er det "Honningtunger" av Helene Uri...

Macky er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 15:14   #314
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Åh! Esme Weatherwax er en storartet litterær skikkelse.

Gammel 19-01-07, 20:35   #315
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Bienes hemmelige liv, Sue Monk Kidd.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 20:39   #316
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå leser jeg Stieg Larssons "Menn som hater kvinner". Den fenger, i alle fall foreløpig.

Gammel 19-01-07, 22:27   #317
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Hjem av Anne Karin Elstad. Huff, hun har tapt seg med årene.

Carrie er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 22:37   #318
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Hjem av Anne Karin Elstad. Huff, hun har tapt seg med årene.

Kan man tape seg ytterligere etter å ha begått "Senere, Lena"? Virkelig?

Gammel 19-01-07, 22:40   #319
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to bøker liggende som jeg leser nå. den ene er Odel av Anne Karin Elstad. den andre er bok 29, Elskede datter, i bokserien Barn av stormen.

Gammel 19-01-07, 22:42   #320
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hanne- Vibeke Holst sin oppfølger til Kronprinsessen. Husker ikke tittelen, tykk bok så da holder den vel noen uker. Synes forøvrig Elstad sin Odel var fin jeg.

dutte er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.