Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dette var noe dritt, ja

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 20:46   #21
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Dette var noe dritt, ja

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ja, det håper jeg også. Mannen sa til meg at jeg kunne risikere at problemet kom tilbake igjen, og da måtte de sette i gang andre tiltak. Men forhåpentligvis slapp jeg unna med denne ene gangen.

Vi prøvde den der i fjor sommer. Ingen skader i vaskerommet (som ikke litt såpe og vann kunne rette opp , men videoinspeksjon av avløpet viste at det var temmelig tett. Heldigvis lot det seg gjøre å tre nye plastrør inni det gamle betongrøret, så det ble ikke så mye graving...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:01   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Vi prøvde den der i fjor sommer. Ingen skader i vaskerommet (som ikke litt såpe og vann kunne rette opp , men videoinspeksjon av avløpet viste at det var temmelig tett. Heldigvis lot det seg gjøre å tre nye plastrør inni det gamle betongrøret, så det ble ikke så mye graving...

Ja, jeg er forberedt på at problemet kan komme tilbake. Men velger å håpe på det beste nå. Det får vente til etter jul.

Huset er gammelt, men rørene ble koblet til det kommunale for 10-15 år siden, så mulig noen rør er byttet ut da. Men jeg håper ikke jeg får mere utgifter på dette enda.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:23   #23
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å uff, det var ikke noe kjekt nei.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:28   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så utrolig kjipt, godt det var relativt enkelt å fikse.

Min søster hadde en lignende episode, men mye værre. Der hadde skiten sivet ut og steget ganske høyt opp på badromsveggene, så de måtte skifte vegger...

Gammel 27-11-09, 08:33   #25
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Så utrolig kjipt, godt det var relativt enkelt å fikse.

Min søster hadde en lignende episode, men mye værre. Der hadde skiten sivet ut og steget ganske høyt opp på badromsveggene, så de måtte skifte vegger...

Grøss. Det var det mannen som var her i går også sa, at jeg tross alt var heldig. Det kunne gått så mye verre, der hele vaskerommet måtte pusses opp og vaskemaskin, tørketrommel og fryser måtte kjøpes nytt. Da hadde jeg jo tatt det på forsikringen, men allikvel, det er sure penger. Er jo egenandel om man bruker forsikring. Tror det er 5000 kr.

Gammel 30-11-09, 08:42   #26
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Kan jeg få lov til å banne høyt nå? F***.

Kloakken renner ikke som den skal. Ikke helt tett som det var i forrige uke, men vaskerommet fløyt i går. Og plutselig kom det er suuuuup og så forsvant alt. Nå renner det, men noe er galt, for vannet øker nede på vaskerommet.

Det rare er at doen som jeg har i hovedetasjen renner via vaskerommet, men doen på loftet renner ikke gjennom der, så all kloakk kommer ikke opp. Skrur jeg på kran nede på vaskerommet, så renner alt ned.

Dette kjenner jeg at jeg blir GAL av. Venter på tømmebil igjen, som skal spyle rørene med en kraftigere bil enn sist. Og så må jeg jo ta det derfra. Inbiller meg at dette blir dyrt.

Vil ikke vil ikke vil ikke ha slike problemer nå. Tror neppe jeg tør ha klær stående på vaskerommet nå.

Gammel 30-11-09, 08:48   #27
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Huff da, hadde håpt du skulle slippe med skrekken.

Gammel 30-11-09, 08:58   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde dette problemet før vi skiftet rør.

For å unngå å skifte rør så lenge som mulig, er det lurt å følge disse rådene:

-Bruk lite dopapir (og for ALL del ikke noe annet ned i do!)
-Om man har behov for mer enn bare litt papir, så skyll heller ned underveis.
-Om dere har badekar, så er det bra å bruke det ofte, for alt vannet som renner ut derfra på en gang når det tømmes, er med på å holde rørene åpne.

Gammel 30-11-09, 09:04   #29
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Vi har badekar ja. Og det var i går da barna hadde badet at jeg merket problemet igjen. Badevannet gav oversvømmelse på vaskerommet igjen.

Takk for tips, Zoë. Noen rør her er gamle, og noen er ikke veldig gamle. Huset ble koblet til det kommunale for 10-15 år siden, så mannen fra renovasjonselskapet mente at det var litt tidlig at det ble problemer. Men jeg får bare ta det som det kommer, og håper på at problemet ikke er så alvorlig som jeg frykter akkurat nå.

Gammel 01-12-09, 10:13   #30
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg er fortsatt ikke noe klokere. Rørene er i alle fall ikke tette, det er konkludert med nå.

Så nå må det graves. Jeg er pessimist nå, for dette blir jo noe styr uten like.

Jeg leier bare huset, så eneste positive opp i dette er at jeg ikke har ansvar for dette lengre, sånn økonomisk sett. Det er kun tette rør som er mitt ansvar, rør som jeg har tettet selv.

Så dette blir en forsikringsak, og jeg håper det blir ordnet opp i så fort som mulig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.