|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Mat for en bedre psykeSpis mer enn gjerne både smør og majones, og mindre brød. |
|
|
|
#62 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat for en bedre psykeDu gjør mye ved å bytte brødet ut med litt grove knekkebrød |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Mat for en bedre psykeMulig jeg banner i lavkarbo"kirken" nå, men jeg har alltid noen Atkins- eller Russel Stoverbarer liggende i tilfelle akutt søtbehov. Jeg vet med meg selv at om jeg ikke hadde lov til å spise NOE som er litt søtsmak på, så hadde jeg ikke klart å holde på med dette over tid. Atkinsbarene de selger her i Norge smaker æsj, men man kan bestille på netrition.com. Der har de mange goode |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Mat for en bedre psyke
Brelett er margarin, ikke smør. Fysj. Bruk smør.
|
|
|
#65 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mat for en bedre psykeAlt som heter smør, altså der det står smør på pakken. Meierismør, setersmør, Kviteseidsmør osv. Ikke Melange, Per, Brelett, Soft, Vita, og disse. Det står ikke smør på dem, men margarin eller plantemargarin. Ekte smør er mer naturlig og mye sunnere.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mat for en bedre psykeNå har jeg pløyd meg gjennom listen her. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Mat for en bedre psykeHar ingen erfaring med lav-karbo, men tenker at jeg skal være litt mer bevisst på hva og når jeg spiser - spesielt når det er snakk om søtsaker. Jeg har aldri greid å kutte helt ut å spise godis, men kan kutte godt ned på inntaket. For eksempel begrense meg til en troika på lørdag kveld - og så bestemme meg for å nyte denne. Det ligger mye god mental helse i en god sjokoladebit.
|
|
|
#68 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mat for en bedre psykeSå flott!!
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mat for en bedre psykeDet er i grunnen ganske utrolig, og litt skremmende, hvor mye maten kan påvirke psyken. Skulle ønske flere folk (og mer helsepersonell) visste om dette, selv om det selvsagt ikke gjelder alle. Jeg er som natt og dag i psyken når jeg spiser mye raske karber kontra lite. Det er så stor forskjell at jeg er nesten litt sjokkert. Jeg er nok en person som rett og slett ikke tåler sukker og hvitt mel i moderate/store mengder.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 26-11-09 kl 14:12. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Så utrolig bra! Flott at du allerede merker forskjell, det er ganske utrolig hvor fort det går. Jeg tåler heller ikke hvitt mel og sukker og merker veldig godt forskjell når jeg får i meg noe som jeg ikke burde hatt (heldigvis skjer det sjelden nå). Det ligger masse motivasjon i å merke at "sukkertåka" letter. Lykke til videre! |
|
|
|
|
|
#72 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har vært hos kinesiolog og har funnet 1 ting som jeg skal holde meg unna. Det har jeg vært forferdelig flink til, og det har resultert til at jeg nå har fått igjen såpass med konsentrasjon at jeg kan lese bøker igjen
|
|
|
#73 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mat for en bedre psykeDet med konsentrasjonen har jeg også merket. Jeg blir svært ukonsentert av mye mel og sukker. Når jeg skal lese må jeg virkelig slite for å få med meg handlingen, ordene flyter liksom i hverandre, og jeg kan sitte og lese den samme linja igjen og igjen. Det problemet er helt forsvunnet når jeg spiser lite eller ingenting av disse to matvarene.
|
|
|
#74 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Vel, du så jo hvordan min fireåing reagerte på frokostblandingen sin ...
|
|
|
|
#75 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jepp, jeg ser faktisk lignende reaksjoner skremmende ofte hos dagens små og lurer i mitt stille sinn på hvor mange av "bråkegutta" i klassen min på barneskolen som rett og slett bare hadde dårlig kosthold, ikke "dårlig oppdragelse".
|
|
|
|
#76 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Mat for en bedre psykeKnall.
|
|
|
#77 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg ser veldig klart en sammenheng her. Jeg husker også at den aller vanskeligste gutten i klassen ble tatt ut i spisetiden. Da fikk han skikkelig mat på kjøkkenet på skolen isteden. Den gang var jeg 10 år og synes at det var blodig urettferdig at vi måtte spise brødskive og han fikk "middag". Nå innser jeg jo at det var det eneste ordentlig måltidet den gutten fikk.
|
|
![]() |
|
|