Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sarah Bernhard i langpanne?!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 09:58   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Sarah Bernhard i langpanne?!

Igår laget jeg suksesskake i langpanne. Hadde litt sjokolade på toppen, og delte det opp i små biter - som jeg putta i fryseren. De tiner da på noen minutter bare.

Så kom jeg på, det må jo være veldig enkelt å lage SB på samme måte? Det er jo nøttebunn det og. Ha på smørkrem og sjokolade, og del opp.

Her er de jeg laget i går. De var gooooode.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 10:16   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernard i langpanne?!

Lurt - men for min del også litt dumt. Da er det så lett å bare ta én bit...(over and over again)

Går nok så det suser i langpanne med Sara Beinhard og ja...

Gammel 08-12-08, 10:16   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo LIKE lett å ta en bit når de er som de skal være? Det blir jo ca samme størrelse.

Gammel 08-12-08, 10:29   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

På det søte liv er det oppskrift på SB i rund form tror jeg.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 10:30   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Åh. Hm.
Jeg synes iallefall det var ganske praktisk. :enkel:

Gammel 08-12-08, 16:31   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det er jo LIKE lett å ta en bit når de er som de skal være? Det blir jo ca samme størrelse.

Sant nok. Jeg tenkte på suksessterte.

Kjempelurt, faktisk. Doblet du oppskriften eller?

Gammel 08-12-08, 16:37   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ang suksesskaka brukte jeg en oppskrift på www.detsoteliv.no. som heter "dobbel suksess".

Men jeg brettet den ikke dobbel som det står i oppskrifta.
Det ble mer konfekt da, når jeg gjordet det som jeg gjorde.

Gammel 08-12-08, 21:05   #8
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Så praktisk du er da guniss!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:04   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Skal komme tilbake til det når jeg har prøvd da.

Gammel 26-11-09, 20:50   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Blir langpanne Sarah i år og.

Gammel 26-11-09, 22:06   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Flere Sarah-tråder.....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:08   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, der økte sjansen for Sarah Bernhard!

Gammel 10-12-09, 08:59   #13
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Bruker du samme mengden som i standard oppskriftene,eller må den dobles,deles?

Gammel 10-12-09, 09:08   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Har du laget?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:17   #15
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lagde langpanne-Sara i fjor. Men det irriterer meg at sjokoladen ble helt knust når jeg skulle dele opp.

Gammel 10-12-09, 09:31   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg lagde langpanne-Sara i fjor. Men det irriterer meg at sjokoladen ble helt knust når jeg skulle dele opp.

Hvis du hadde hatt litt fløte i sjokoladen så hadde den vel ikke blitt så hard?

Gammel 10-12-09, 14:13   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne?!

Min sjokolade ble ikke knust?

Jeg dobler oppskriften ja mener jeg. Må nok det.
Har ikke laget enda, får ta en kveld til uka jeg og mannen

Gammel 10-12-09, 14:14   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du delfiafett i sjokoladen da, Wix? Det gjør den litt mykere.

Gammel 10-12-09, 14:23   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg akkurat laget Sarah Bernard i lavkarboversjon. HVORFOR så jeg ikke det tipset før.....
Kjempelurt, Nessie- neste gang blir det i langpanne, ja

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:30   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Lag Franz Josefs konfektkake i steden, den er omtrent helt lik, men bedre.

Franz Joseph konfektkake
Dette trenger du:
6 eggehviter
400 g sukker (4 1/2 dl)
200 g malte mandler (3 1/3 dl)
200 g strøkavring eller griljermel(Jeg pleier å erstatte dette med mandler,altså
jeg lager en vanlig nøttebunn).
Fyll:
300 g melis (5 dl)
300 g smør/margarin
2 ss Freia Vaniljesukker
6 eggeplommer
3 ss Freia Regia Bakekakao
Glasur:
2 plater Freia Dronning sjokolade (200 g)
50 g kokosfett
Slik gjør du:

Eggehvitene piskes stive, mens sukkeret tilsettes i tre porsjoner. Pisk gpdt mellom hver gang. Når marengsmassen er blamk og stiv, tilsettes malte mandler og strøkavring.

Bland forsiktig og hell røren i en bakapapirkledd langpanne. Stekes i langpanne (35 x 40 cm) og server dem som konfekt.

:sikle:

Emneord
sarah bernard, sarah bernhardt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.