|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?
Det går fint an. Vi er i et sånn selskap i julen, der alle forsyner seg selv fra fint dekket bord med rundstykker, pålegg, etc. Har aldri tenkt over at det ikke er fint nok, bare for at vi må smøre på selv. Alle ta det de vil ha, og alle er fornøyde.
|
|
|
|
#23 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Jada, det kan det være. Men det juleselskapet jeg sammenligner med, er faktisk ikke så ulikt de dåpene jeg har vært i. Mente vel egentlig bare å si at jeg syns HI ikke trenger å legge pålegget på rundstykkene for at det skal bli fint nok.
|
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Man smører jo sånn sett rundstykker selv når det er koldtbord også, men da blir det seende ut som et litt kjipt koldtbord om det bare er noen sorter pålegg.
|
|
|
#25 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Ferdigsmurte rundstykker er sjelden godt, og å la gjestene smøre selv høres veldig hverdagslig ut. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
By the Sea
|
Sånn gjør vi det når vi inviterer familie/venner på romjulslunsj også.
|
|
|
#27 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Når mine barn ble døpt så har vi ikke hatt middag. Ikke en eneste gang. Bare smørbrød og kaker.
|
|
|
|
#28 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Så lenge maten er god og jeg blir mett så er det ikke så farlig for meg om den er varm eller kald eller om den er ferdig påsmurt eller do it yourself. Men jeg synes at maten bør gjenspeile "ånden" i selskapet/anledningen.
|
|
|
#29 |
|
Kjernesnill
|
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Vi har servert rømmegrøt og spekemat begge ganger. Rømmegrøt fikses lett med Fjordland ferdiggrøt, og spekemat er jo veldig enkelt. Få en til å ta ansvar for å kutte opp spekeskinke og fenalår på forhånd, det tar litt tid. Fatene kan danderes med spekematen og dekkes med plastfolie og stå kaldt til dagen etter. Du kan jo servere både flatbrød og hjemmebakte rundstykker ved siden av spekemat, og da kan gjestene og du selv ordne deres egne rundstykker underveis.
|
|
|
#30 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Jeg tenker at, om en ikke skal ha mat som metter, så må en nesten skrive det i innbydelsen, for jeg hadde hvertfall regnet med at det ble mat av noe slag. Koldtbord, steik, gryterett f.eks, men så har jeg aldri vært i dåp uten å fått mat . :glad i å gå bort på mat:
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Hva slags mat det er, får være opp til dere, men jeg synes det bør serveres MAT ja, ikke bare kjeks og kaker. Først møter man opp til gudstjeneste, da har man gjerne spist frokost først, men med mindre du så setter av et par timer før de skal møte opp til dåpsfesten (så de rekker dra hjem og spise), så er jo folk sulten igjen, mer enn hva kaker og kjeks metter, innen det hele er over.
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 23-11-09 kl 18:18. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Ja! Hadde forventet å få middag/koldtbord/snitter/tapas/spekemat i en dåp. I hvert fall nå når jeg er gravid... (konstant sulten).
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?I Sverige er det enkelt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Introvert textrovert
|
Om man legger pålegg fin på fat og folk går å forsyner seg på et annet bord blir det jo nesten koldtbord.
|
|
|
#36 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?I dåpen til niesen min brukte de et lite cateringbyrå (en dame) som lagde nydelig hjemmelagde retter til koldtbord, masse spennende også, ikke bare det "vanlige". Koldtbord fra catering trenger absolutt ikke være ferdigprodusert.
|
|
|
#38 |
|
:)
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Eneste catering jeg har likt er lagt ned (veninnen min har byttet jobb).
|
|
|
#39 |
|
:)
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Jeg tenkte også på rømmegrøt og spekemat. Men blir ikke det mye søtt hvis vi skal i tillegg ha kaker og kaffe etterpå?
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?Enn, når ble spekemat SØT?
|
![]() |
|
|