Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 14:58   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Jeg er utrolig lite flink til å stelle i stand mat, og samtidig kan jeg ikke fordra ferdig produserte koldtbord fra catering firma.

Er man forpliktet til å servere koldtbord/ el. varm mat?

Jeg ønsker å servere kakebord/ ost og kjeks men er usikker på om det er "akseptabelt".

Gammel 23-11-09, 14:59   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Jeg hadde forventet middag om det var i "middagstiden". Tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:00   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel akseptabelt, men om du forventer at folk setter av dagen til dåpen, så kan man trenge litt skikkelig mat. Jeg hadde ikke klart å bare spise ost, kjeks og kaker nesten en hel dag.

Hva med å smøre på noen rundstykker?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:00   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel an på hvor lenge festligheten skal vare, kanskje? Det er ikke noe særlig å overleve på kaker ved en langvarig affære - da kunne jeg tenke meg noe å spise i tillegg.

Da jeg vokste opp var "snitter" og kakebord vanlig.

Gammel 23-11-09, 15:05   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor langt reiser gjestene da? For oss har det vært naturlig med middag (stroganoff, lapskaus etc. ) fordi endel familie har lang reisevei.

Gammel 23-11-09, 15:06   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror folk trenger litt solid mat om de skal sette av heel dagen. Men det trenger jo ikke være koldtbord. En god gryterett er jo lettvint og greit. Lasagne. Pølser og lompe.

Gammel 23-11-09, 15:06   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Runstykke-snitter kan være godt ja.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:07   #8
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hm.. det er jo etter kirketid og folk er vel sultne. Men ost og kjeks og kanskje hjemmebakte rundstykker som folk kan smøre selv med div. pålegg?

Gammel 23-11-09, 15:08   #9
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Eneste gryterettene jeg kan er fra Toro.

Gammel 23-11-09, 15:09   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hm.. det er jo etter kirketid og folk er vel sultne. Men ost og kjeks og kanskje hjemmebakte rundstykker som folk kan smøre selv med div. pålegg?

Du kan jo bare supplere med rundstykker til kjeksen. Så kjøper du noe roastbeef, røkelaks, kanskje noe spekemat.. etc.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:09   #11
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

De kommer innombys fra - gjestene altså.

Gammel 23-11-09, 15:09   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville smurt ferdig rundstykkene på forhånd.

Gammel 23-11-09, 15:10   #13
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg ville smurt ferdig rundstykkene på forhånd.

Og det synes ikke jeg noe om personlig *kresen og liker å smøre egen mat*

Gammel 23-11-09, 15:21   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok også forventet 'ordentlig' mat. Det trenger selvsagt ikke være koldtbord. Ost og kjeks er kjempegodt, men ikke nødvendigvis det som metter mest (om en ikke sitter lenge ved bordet og spiser myyye da). Det er også mange mannfolk som ikke er så begeistret for dette :erfart:

Hva med å bestille tapas?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:22   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men tenker du at gjestene skal smøre sine egne rundstykker? Hm. Jeg er kanskje snobbete nå, men jeg synes det høres litt rart ut å gjøre i finstasen.

Gammel 23-11-09, 15:25   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis gjestene kommer fra samme byen som deg, kan du kanskje be dem hjelpe deg litt med maten? Eller spørre noen du kjenner, som du kan stole på, om de vil ta oppdraget med å lage mat?

Jeg hadde forventet å få mat. Det kan jo hende gjestene liker bestilte koldtbord selv om ikke du gjør det?

Vi bestilte tapas fra favorittkafeen da vi hadde dåp sist. Alle var fornøyde.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 15:26   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dåpsselskap varer jo fort noen timer, om ikke hele dagen. Jeg hadde forventet noe greit å spise i løpet av de timene...

Gammel 23-11-09, 15:28   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men tenker du at gjestene skal smøre sine egne rundstykker? Hm. Jeg er kanskje snobbete nå, men jeg synes det høres litt rart ut å gjøre i finstasen.

Enig. Jeg hadde blitt veldig skuffet om det ikke var ordentlig mat i en dåp. Med ordentlig mat mener jeg selvsagt ikke at det må være middag, men hvertfall tapas eller koldtbord eller lignende. Eller ferdigsmurte snitter, det er jo godt.

Hva er det du ikke liker med ferdige koldtbord da? Det finnes jo mange forskjellige, og du kan som regel velge mellom mange forskjellige retter selv. Hør litt med andre, hvor de har bestilt og om de er fornøyde? Jeg har vært borti elendige koldtbord, men også helt fantastiske. Tror aldri jeg har hørt om noen som ikke liker koldtbord altså.

Gammel 23-11-09, 15:36   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg er veldig lite fin på det sånn generelt.
Men det er hyggelig å kunne skille mellom en hverdagsfrokost og en høytidsdag som en dåpsdag er.

Kanskje spekemat kunne være noe for dere? Det kan man bestille ferdig dandert på fat og sette fram på serveringsbord med rundstykker til.

Gammel 23-11-09, 15:42   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne serverte spekemat, hjemmelaget foccaccia og potetsalat i dåpen. Ah, nå ble jeg sulten!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.