Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke retter byr dere helt i mot?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 22:26   #81
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Veldig tragisk å tenke på hvor mange som faktisk ble tvunget i mat i barndommen, tenk om foreldrene visste hva det egentlig gjorde med barna. Grusomt.

Enig
Eg klarar ikkje blodpudding, rømmegrøt eller lever.. Blæh

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:31   #82
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kjøttsuppe/bættasuppe...
...med påfølgende Lapskaus dagen etterpå *grøsser*
Alle slags gratenger(liker ikke smuler på mat, liker ikke makaroni som som regel er en stor del av gratengen- liker ikke grateng m.a.o.)
Jarlsbergtorsk (gammel "slager" fra barndommen som den dag i dag får meg til å føle meg uvell)
Grillet kylling *urk*

Gammel 22-11-09, 22:32   #83
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke blodmat, husker jeg fikk servert stekt blodpølse med sukker når jeg var barn og det var bare gyselig. Fiskeboller, fiskepudding og slike fiskedeigsprodukter er bare ekle og det har vi aldri.

Ellers greier jeg vel å spise det meste, om jeg må.

Gammel 22-11-09, 22:34   #84
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Fiskeboller.
Jeg vet ikke hva det er med dem, men jeg brekker meg av lukta...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:37   #85
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Aner en spin-off: Når er det egentlig ok å si "liker ikke"?

Vi har ikke "lov" til å si "liker ikke". Derimot er det fritt frem for å si "nei, takk". (Men man må smake. Det fikk jeg også beskjed om da den unge mannen insisterte på blodpølse etter en lengre diskusjon om vi kunne spise blod og jeg trumfet med blodpølse og han trumfet med at han ville da det til middag. Jeg prøvde å komme meg unna med at jeg sa "nei, takk" til blodpølse, men jaggu gikk det under et nanosekund før jeg fikk "du må smake, mor!" midt i fleisen. )

Gammel 22-11-09, 22:46   #86
Left
Passiv

Standard

Blodmat,
Lever,
Skalldyr - jeg har aldri vært fan av fiskeagn som spise.
Gammelost
Pultost - den tror jeg må være pult av j**** maaange, og lagret på glass i et par års tid,
Sild,
Røkt laks/ørret
Makrell - med unntak av flykræsj,

Det er sikkert mer, men det var det jeg kom på.

Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:47   #87
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg brekker meg/kaster opp av brød som er stekt for litt for lenge. skjekker alltid brødene i butikken før jeg kjøper de.. høres litt merkelig ut, men det henger sammen av at mamma alltid kjøpte langebrød med brent skorpe og jeg MÅTTE spise opp skorpene mine.. jeg satt og brakk meg til jeg kastet opp ved bordet som liten..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:48   #88
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Penis?

Så på et middagsprogram på tv nettopp. Der serverte en reinsdyrpenis i skiver uææææ.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:06   #89
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hajur er ikke noe jeg ser tilbake på som en god matopplevelse.

Lever, sild, pinnekjøtt og lutefisk er heller ingen høydare. Etter 20 førjulsmiddager med pinnekjøtt og lutefisk har min kjære svigermor ennå ikke skjønt at jeg ikke liker dette, og er like sur hver gang. SMAK da, sier hun, hvert jævla år. Hvor mange ganger må jeg smak liksom. Jeg liker det ikke.

Røkt kolje ja, hrumf. Det var den eneste retten jeg husker mamma måtte lage kun de gangen jeg ikke skulle spise middag hjemme. Hun skjønte det plutselig da jeg kastet opp over hele kjøkkenbordet. FØR vi begynte å spise. Ikke bare smaker det forferdelig. Det luker like ille.

Gammel 22-11-09, 23:21   #90
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok en smule sær i matveien og det er en del ting jeg rett og slett ikke klarer å spise: Gravlaks, røkelaks, sild, lever (inkludert gåselever), leverpostei, makrell i tomat, innmat, blodmat, tunfisk og sushi.

Ellers er det mye jeg ikke liker, men som jeg kan presse ned om jeg 'må'..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:35   #91
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Vestlandslefser! Sånne tykke, vamle greier med lagvis smør, kanel og sukker inni.
Det eneste (og da inkluderer jeg helstekte tusenbein, geitehjerne-piroger, sauetarmer, tørkede biller, min mors pinnekjøtt og en hel del annet lett kryptisk som en omvimsende Ulvefar har spist av en blanding nyskjerrighet og høflighet opp gjennom de siste par årtiene) som er verre enn vestlandslefse er koumiss (sånn gjæret hoppemelk man serveres enkelte steder i indre Mongolia som et tegn på vennskap -antakelig ut fra tanken om at hvis dette er hva vi gir våre venner vil du virkelig ikke ha oss til uvenns). Det er for spesiellt interesserte.

Enig. Jeg virkelig hater når det skjer.

Ellers er det ingenting jeg kommer på som byr meg direkte i mot av ting det er sannsynlig å bli bydd på, hvis det er vel tilberedt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:56   #92
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Torskerogn, ble tvunget til å spise og kastet opp på tallerkenen til slutt.
Ellers greier jeg ikke lukta av fårikål, makrell og noen andre ting.
Jeg har egentlig en del aversjon mot mat, spesielt kjøtt.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:10   #93
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å heregud.
Jeg har jo helt glemt å nevne smalahove og fiskehoder.
Jeg har et grunnleggende problem med mat som ser på meg.
Og margebein! Det vrenger seg i meg når folk suger gørra ut av beina ...

Gammel 23-11-09, 00:18   #94
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Dette var virkelig tråden jeg skal lagre og dra frem for meg selv hver gang jeg blir fysen. Etter noen innlegg her så ble jeg bare kvalm og matlysta forsvinner som dugg for solen!

Det er en del ting jeg ikke klarer å få ned, andre ting som jeg velger å la være å spise selv om jeg klarer å få det ned om jeg prøver, og masse ting som jeg aldri i livet ville prøvd å få ned en gang. Lista er egentlig litt for lang til å skrive her, men mange har allerede nevnt endel. Og om jeg får middag jeg ikke liker servert borte, så er jeg altså uhøflig nok til å la være å spise opp. Det er vel bedre enn å brekke seg ved bordet har jeg hørt!

Gammel 23-11-09, 00:55   #95
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Saltsei(gammelsei) rød gammel sei som har ligget 10-12 år i saltlake ser ut som skosåle lukter tåfis og smaker rottent:blærg:
Sardiner, oliven og sild er ellers noe jeg kan styre min begeistring for.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 01:08   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett det meste av mat byr meg i mot, selv om jeg ikke har noen trist fortid med å ha bli tvunget til å spise opp ekle ting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 01:26   #97
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med blodpudding etter jeg så bestemor røre i gryta med blod. Ellers liker jeg det meste av retter, men hvis noe er tilsatt selleri i en mengde hvor man kjenner en distinkt selleri-smak, sliter jeg.

Gammel 23-11-09, 01:31   #98
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Å heregud.
Jeg har jo helt glemt å nevne smalahove og fiskehoder.
Jeg har et grunnleggende problem med mat som ser på meg.
Og margebein! Det vrenger seg i meg når folk suger gørra ut av beina ...

Jah, "blåkveithau" som bestemoren min sa. De lydene som et måltid bestående av blåkveithau og byggrynssuppe genererer er ikke for sarte sjeler altså

Gammel 23-11-09, 12:48   #99
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte selvsagt å ta med mat som byr meg i mot på mer humanistisk grunnlag. Gåselever.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:21   #100
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Fiskerogn, fiskelever og kaviar. Det skriver seg selvsagt fra traumatiske barndomsopplevelser. Det er sånn at jeg brekker meg om jeg får dette i munnen. Lukten har jeg endelig lært meg å leve med.

Som jeg skulle sagt det selv.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.