Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-09, 22:29   #241
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg sliter litt med ett navn og det er Tristan, er det noen som egentlig ville ha Kristian eller hvor kommer liksom det navnet fra?

Forklaring Men det er skuffende få jenter som heter Isolde. Isadorah, derimot!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:29   #242
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg sliter litt med ett navn og det er Tristan, er det noen som egentlig ville ha Kristian eller hvor kommer liksom det navnet fra?

Har du ikke hørt om Tristan og Isolde?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:31   #243
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ah nå klarte jeg også å koble det navnet

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:32   #244
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tristan synes jeg er greit. Det er et gammelt og ordentlig navn, selv om det er veldig sjeldent da.

(Jeg kan jo likegodt oute meg selv litt mens vi snakker om rare navn: Jeg hadde lyst å kalle sønnen min Tycho men valgte et mer vanlig et. På jentefronten lå Blancheflor (også fra et middelaldersagn som Tristan og Isolde) skummelt lenge i tet. Men jeg kommer til å ta til vettet nå også.)

Gammel 21-11-09, 22:33   #245
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal heller ikke legge meg opp i hva andre kaller barna sine har jeg funnet ut siden jeg selv har en Odin og ei Frøya.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:35   #246
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det lov å reservere Isadåra og Isålde også, går det an?

Evt Izadårah, og Izåldeh, Icadårah, Icåldeh. Iczahdårah blir vel penest.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 21-11-09 kl 22:39. Årsak: Overtrøtthumoren på lesesalen ga meg nye og bedre ideer
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:42   #247
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tristan synes jeg er greit. Det er et gammelt og ordentlig navn, selv om det er veldig sjeldent da.

(Jeg kan jo likegodt oute meg selv litt mens vi snakker om rare navn: Jeg hadde lyst å kalle sønnen min Tycho men valgte et mer vanlig et. På jentefronten lå Blancheflor (også fra et middelaldersagn som Tristan og Isolde) skummelt lenge i tet. Men jeg kommer til å ta til vettet nå også.)

Det er jo stor forskjell på å fascineres av spesielle navn og å gå til det skrittet å faktisk kalle dem for det.

Jeg hadde veldig lyst på en Ulvhild, men tenkte vel at det var vel sært. Men jeg synes det er flott.
Det viste seg at vi valgte et navn som hun deler med få, men som har doblet seg siden hun ble født. So much for being special.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:42   #248
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Iczahdårah blir vel penest.

Definitivt.

Gammel 21-11-09, 22:45   #249
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg hadde lyst å kalle sønnen min Tycho men valgte et mer vanlig et.

Tycho? Aldri hørt det før. Hvor kommer navnet fra?

Enig med deg i at Tristan er greit, men ville ikke valgt det selv.

Gammel 21-11-09, 22:45   #250
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tycho Brahe: http://www.viten.no/biografi/vis.html?tid=16550

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 22:49   #251
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Takk! Får skylde på manglende astronomi-interesse.
Uttales det med k? Tyko?

Gammel 21-11-09, 22:58   #252
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Får skylde på manglende astronomi-interesse.
Uttales det med k? Tyko?

Jepp, uttales Tyko. MacBook Pro-en vi kjøpte en uke før sønnen ble født ble kalt Tycho istedet da.

Gammel 21-11-09, 23:00   #253
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

MacBook Pro-en vi kjøpte en uke før sønnen ble født ble kalt Tycho istedet da.

Gammel 21-11-09, 23:28   #254
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Tristan er nydelig. Kunne gjerne kalt en sønn for det.

Gammel 22-11-09, 00:55   #255
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

(Jeg kan jo likegodt oute meg selv litt mens vi snakker om rare navn: Jeg hadde lyst å kalle sønnen min Tycho men valgte et mer vanlig et.

Som i berømt astronom?

Gammel 22-11-09, 00:55   #256
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tydeligvis.

Gammel 22-11-09, 14:44   #257
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Tantebarnet mitt heter Isolde.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 15:04   #258
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Disse mer eller mindre "hjemmesnekra" navnene som har eksplodert i senere tid gir meg utslett. Chrisander, Leander, Carosander ()... De er rett og slett grusomme!

Leander er ikke er ikke noe nytt og hjemmemekka navn. Se Wikipedia.
Det står i de fleste navnebøker også, jeg så det iallfall mange ganger.

Xander derimot.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:01   #259
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Tantebarnet mitt heter Isolde.

Hun har det kuleste navnet.

Gammel 22-11-09, 17:24   #260
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster har en -ie på slutten hvor mange hadde plassert en y. Det klassifiserer nok til sminke alle den tid jeg synes navnet SER bedre ut med ie

Ellers så synes jeg det er vel så pussig med alle de som overser at fornavnet skal kle etternavnet. Et veeeeelig eksotisk og spennende dobbeltnavn sammen med et klassisk -sen navn er for eksempel noe jeg personlig kan lure litt på (Leah Maddichen Olsen )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.