Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?
Opprinnelig lagt inn av Tove, her.
Kjenner igjen denne. 
Jeg husker da en her inne skulle opereres, så var det ei som skrev at hun var bittelitt misunnelig. Jeg kjenner igjen den følelsen. Det handler jo, for mange, om en lettvindt måte å gå ned i vekt på (altså, det føles slik). Og når man leser om Isets operasjon, og ser hvor fin hun er blitt, og alle ord om hvor flott alt er blitt nå, så kjenner man små stikk i forhold til at dette hadde jeg godt kunne ønske meg. Jeg også har sååå lyst å bli så slank og fin som Iset, da blir alt i livet mitt så bra. Bare jeg kan bli tynn, så blir jeg den flott Tove, som jeg egentlig vil være. Da vil alle mine problemer ble borte, nesten som om de blir tatt med blandt det som blir fjernet under operasjonen,og man våkner opp med en deilig lykkefølelse.
Slike glorifiserende følelser får jeg også av denne artikkelen. De får det til å høres så forbanna enkelt ut. Og da frister det veldig å kunne gjøre noe slikt, for å få det så godt, på en så enkel måte. Om jeg isolerer bare de "lettvindt tankene" så kjenner jeg at jeg hadde hatt veldig lyst til å gjøre dette. Men bruker jeg hodet mitt, og virkelig tenker over mer enn en side av dette, så ligger nok problemene andre steder enn kun på vekten. Jeg hadde kanskje blitt mer fornøyd av den jeg så i speilet, men om smerten i magen og hjertet hadde blitt borte...neppe.
Og det er sånne ting som gjør at jeg sitter igjen med en slags dårlig samvittighet overfor min situasjon (det kan jo ikke du for, det er bare sånn jeg føler det). Hver gang noen skryter av meg i en tråd, blir jeg jo glad, men samtidig kjenner jeg det stikker litt fordi jeg vet at noen kanskje blir misunnelige, fristet av operasjonen eller irriterte fordi jeg tok "den enkle utveien". Og jeg burde kanskje ikke skrive dagbok og slikt om operasjonene mine, fordi jeg vet det skaper misunnelse og irritasjon. Men jeg startet vektdagboka fordi det for meg er ren terapi å skrive om det, og jeg har fått så mange gode innlegg tilbake, tankevekkende innlegg, jeg synes det er så godt å skrive om det, rett og slett. Men jeg burde kanskje ha lagt det til en lukket blogg eller noe. Tenkte meg ikke om da jeg begynte å skrive, for formålet mitt var som sagt å skrive fra meg.