Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange gaver får dere voksne da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 17:37   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?

Etter Mazungen kom har det ikke vært så veldig mye, men for meg er jo gaver til henne verd minst like mye. Jeg er ikke så glad i lys og servietter og slike typiske venninnegaver.

Nå har jeg ikke foreldre lenger, og det er mange år siden vi søstre sluttet med gaver, jeg ga heller til ungene deres. Det hele avhenger litt av hvem som har forbarmet seg over Mazkisen og hjulpet ham.

I år tipper jeg 5 stykk utenom Mazungens hjemmelagde.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:40   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se, jeg får fra mannen min, begge brødrene mine, foreldrene mine og en venninne. Antallet varierer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:11   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-6 tror jeg.

Gammel 19-11-09, 18:27   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje omtrent 10 (fra foreldre, svigerforeldre, bror, svigerinne, mann, barn, noen venner, bestemor og svigerbestemor), pluss noen fellesgaver sammen med mannen.

Gammel 19-11-09, 18:33   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke så mange lenger, egentlig. Det er vel en dipp nå som vi har små barn, så de siste årene har vi ikke kjøpt noe særlig med gaver til voksne. Det tar seg nok opp igjen, jeg merker allerede at jeg ønsker å gi til flere voksne som jeg ikke har pleid å gi til etter at de fikk barn.

Jeg har dog aldri opplevd å få servietter og lys i gave. Er det vanlig altså?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:36   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har dog aldri opplevd å få servietter og lys i gave. Er det vanlig altså?

Jeg har aldri fått det. Og i hvert fall ikke fra vennene mine - det er jo de som kjenner meg best og vet best hva jeg har og hva jeg trenger! Jeg satt også akkurat og tenkte på det der - og på at det er så mange som bruker ordet "skrot" om gaver man får fra eller gir til andre voksne. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i selv.

Gammel 19-11-09, 18:37   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaver er ikke skrot.

Gammel 19-11-09, 18:41   #28
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får gaver fra mannen og ungene, fra mine foreldre, svigers, mannens søster og fra tre vennepar. Noe av dette er gjerne fellesgaver til meg og mannen

Gammel 19-11-09, 18:41   #29
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper vel egentlig at jeg ikke får noen ( har spart unna de jeg har fått gjennom nisse-tråden her da ) for jeg har ikke mulighet til å kjøpe til noen andre. Jeg får kanskje 3-4? pluss fra barna..

Gammel 20-11-09, 09:59   #30
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får 9.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:01   #31
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ca 10, tror jeg. Får (heldigvis) ikke lys og servietter.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:05   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte lys og servietter til noen perifere folk som jeg kjøper julegave til. Er det så håpløst, altså? Man trenger det jo alltids, liksom?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:07   #33
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

7 gaver, tenker jeg. Fra mannen, fra mine foreldre, fra mine 2 søsken, fra svigers og fra to sett besteforeldre. Kanskje klinker mannen til og gir meg noe fra sønnen også, men det ville forbause meg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:08   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skavise ... Jeg får av stort sett av svigers, av mann og barn og av fire venninner. Seks gaver altså.

Gammel 20-11-09, 10:08   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får vel som regel 4-5 stk, men i år ønsker jeg og mannen min oss bare gavekort på Ikea, for vi trenger endel derfra, hyller og sånt. Så det blir ingen pakker på oss da, tenker jeg, men vi VIL jo bare ha gavekort. Jeg bryr meg ikke om å sitte og pakke opp presanger uansett, det er kjekkest for ungene.

Gammel 20-11-09, 10:09   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg får stort sett bare av mannen og ungene. Mamma, pappa, farmor osv kommer som oftest med penger så vi kan kjøpe oss noe. Litt kjedelig jeg vil heller ha pakker.

Anser du ikke penger som gaver?

Gammel 20-11-09, 10:12   #37
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Med unntak av gavene som ungene lager på skolen og i barnehagen får jeg ingen julegaver. Jeg og mannen kjøper ikke gave til hverandre og vi har en regel i familien om at det bare er barna som får gaver. Jeg kjøper ikke mange julegaver heller. Kjøper til egne barn, til et vennepars barn (nærmeste vennene våre) og til min manns lillesøster. Svigermor/svigerfar får noe hjemmelaget fra ungene og det samme gjør ungenes oldemor og annen nær familie.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 10:18   #38
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg kjøpte lys og servietter til noen perifere folk som jeg kjøper julegave til. Er det så håpløst, altså? Man trenger det jo alltids, liksom?

Synes det er fint å få sånt jeg. Men er det en pakke kronelys fra Rema vi snakker om er det jo litt kjipt. Vi gir ikke så voldsomme gaver til de voksne i familien heller, det er mest som en hyggelig oppmerksomhet.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:10   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hvis man trenger det, så er det jo fint. Jeg har kjøpt det til bestemødrene mine tidligere, det er ikke som om jeg synes det er dårlige gaver i seg selv (ingenting som noen kan tenke seg er vel dårlige gaver i seg selv). Men jeg ville ikke satt så veldig pris på det, siden jeg så å si aldri bruker lys, og nesten aldri "dekker bor" sånn at det er naturlig å bruke fine servietter. (Store, hvite Ikeaservietter er det vi pleier å bruke, men det ville nesten bli som å kjøpe en rull tørkepapir, føler jeg. ) Hvis det var skikkelig kule lys og servietter, som passet akkurat til serviset vårt eller gardinene, hadde det vært fint, men når jeg hører "lys og servietter", tenker jeg på veldig nøytrale ting, sånne som man kjøper til folk man ikke kjenner fordi man ikke egentlig aner hva de liker. Og det ville jeg ikke synes var så hyggelig å få fra gode venner som faktisk kjenner meg.

Gammel 20-11-09, 11:47   #40
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man trenger det, så er det jo fint. Jeg har kjøpt det til bestemødrene mine tidligere, det er ikke som om jeg synes det er dårlige gaver i seg selv (ingenting som noen kan tenke seg er vel dårlige gaver i seg selv). Men jeg ville ikke satt så veldig pris på det, siden jeg så å si aldri bruker lys, og nesten aldri "dekker bor" sånn at det er naturlig å bruke fine servietter. (Store, hvite Ikeaservietter er det vi pleier å bruke, men det ville nesten bli som å kjøpe en rull tørkepapir, føler jeg. ) Hvis det var skikkelig kule lys og servietter, som passet akkurat til serviset vårt eller gardinene, hadde det vært fint, men når jeg hører "lys og servietter", tenker jeg på veldig nøytrale ting, sånne som man kjøper til folk man ikke kjenner fordi man ikke egentlig aner hva de liker. Og det ville jeg ikke synes var så hyggelig å få fra gode venner som faktisk kjenner meg.

Det kan jeg forstå. For min del er det snakk om at jeg gir en liten oppmerksomhet til min stemors familie. Vi møtes sjelden og det er et poeng for meg å ikke betale skrekkelig mye. Det skal være en liten ting.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.