Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 12:40   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sukk. Men det spiller ingen rolle om det er hovedpunkt, underpunkt eller tilleggspunkt - jeg synes uansett at det forkastelig av bv å spille på overvekt.

Hvis foreldrene stapper usunn mat i ungen, nekter ungen et sunt og næringsrikt kosthold og nekter å iverksette tiltak mot sykelig overvektighet er dette ikke et OK hjem å vokse opp i. Jeg regner med at barnet ikke har en diagnose som kan forklare overvekten, og at BV har kommet til at hovedvekten av ansvaret for overvekten må legges på foreldrene, samt at foreldrene ikke har vist noe tegn til å ville samarbeide. Jeg ser ikke forskjellen på foreldrene som forsøker å sulte ihjel barnet, og på foreldre som har ungene på fetekur. Jeg er for øvrig helt enig i dem som mener det må være bedre å iverkesette tiltak i hjemmet, men hvis alle andre metoder har vært prøvd, så forstår jeg at de ønsker å gå til dette skritt i siste instans. Kanskje trusselen er nok til å få foreldrene på bedre tanker?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.