|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Jeg legger litt planer, men tar mye som det kommer.
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Fra mitt kreftsyke-og-mangel-på-energi-ståsted så sier jeg bare SENK KRAVENE. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ustabil
|
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Har du ikke en blåstav som forteller deg hvilke dager som skal brukes til hva? Strømpestrikkedag og sånt? Eller søtgrøtdag som hos rødnissene? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!
Det er jo noen flere datoer da, som første søndag i advent, lucia og nissefesten i bhg. Sist redigert av Ullvott : 13-11-09 kl 13:24. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Nå skal det sies at hovedfokuet hos oss er kosen rundt det hele, og ikke at alt skal være perfekt. Jeg lever godt med en og annen liten hybelkanin, og jeg baker ingenting (med mindre ferdig pepperkakedeig til pepperkaker teller som baking da). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Jeg lager ingen lister og vasker huset jevnlig hele året. Tømmer og vasker skapene 1-2 ganger i året, så slipper det til jul. Prøver å roe godt ned i desember, men i år blir det mye mer travlere enn årene før siden jeg nå jobber 4 dager i uken. Blir nok jul for det om. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Konstaterer igjen at jeg må lage meg en juleplanleggingsbok.......
|
|
|
#28 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ryddinga og vaskinga gå på bekostning av noe? Tja. Det går på bekostning av tid i sofaen foran tv. Jeg vasker og rydder gjerne litt når barn er lagt for kvelden. En time med rydd og vask hver kveld gjør underverker, da er jeg alltid ajour.
|
|
|
|
#29 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har selvsagt helt rett, og jeg misunner deg som får det til. Jeg har valgt å studere + jobbe på samme tid som jeg har små barn. Derfor går mye av min tid etter barna er i seng til studier og jobbforberedelser (jeg jobber som lærer, derfor mye jobb hjemme). Jeg gleder meg veldig til den dagen jeg kan disponere kveldstimene mine friere.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Jeg har en julebok - en slik med kalender for hele desember, hvor jeg hvert år skriver opp hva jeg har gjort og når. Bruker den som en liten huskeliste over de tingene jeg synes er koselig å få gjort. For et par år så har ståa vært slik at jeg har glemt av en del av de koselig tingene - eller det vil si kommet på det i siste liten. Har forsøkt å gjennomføre det fordi jeg egentlig synes det er en koselig aktivitet. Men, så har ting ikke blitt helt koselig lell fordi det ble for mye stress. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Skriv deg en liste. Små prosjekter til å begynne med, som tar maks 15 minutter. Sett av 20 minutter etter at ungene er i seng til lista, det er utrolig hvor mye man får gjort da. Alle monner drar, bitte litt hver dag er bedre en ingenting. Og med 20 minutters arbeidstid er det fortsatt masse tid igjen av kvelden.
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Hvor lang tid kommer jeg til å bruke med å få huset fiks ferdig til jul når jeg vil anslå 20 minutter for å rydde spisestuebordet?
|
|
|
#33 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Planlegging av alt man skal rekke før jul!Jeg lager julegaveliste, julekortliste. Mye er gjort med god planlegging. Jeg tar en fridag før jul sammen med søsteren min, hvor vi handler gaver sammen. Det anbefales, har man mulighet til slikt. Slipper å stresse etter arbeidstid eller bruke dyrebare helger på sånt.
|
![]() |
|
|