|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, det gjør jeg ikke. Fyller jeg bensin, betaler jeg med kort ved pumpa. Jeg er redd noe skal skje, feks at noen skal ta bilen med ungene i, at den skal begynne å trille e.l
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar heller ikke bilen gå på tomgang, men jeg lar gjerne ungene vente i bilen om det ikke er midt på sommeren og varmt. Blir det for kjedelig så ringer de og maser. Da de var babyer unngikk jeg stort sett konsekvent å la dem sitte alene i bilen. |
|
|
|
#24 |
|
Fortynnet
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar aldri bilen stå på tomgang, men jeg går inn og betaler for diesel med barn i bilen (som jeg kan se gjennom vinduet). Men ikke inn i butikker. Hvis en av de nærmest voksne storebrødrene er med kan jeg selvfølgelig gå fra dem i bilen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?I fjor, da storesøster gikk i 2. klasse fikk hun sitte alene i bilen mens jeg hentet lillesøster i barnehagen. Det vil si, dersom hun selv ville. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har latt Mazungen sitte i bilen som 1 måneder gammel jeg. Hun sov, jeg så bilen fra vinduet i butikken hvor jeg var i 2 minutter. Dette var på landet og det føltes ubehagelig. Risikoen var minimal, da jeg nok ikke var mer en 30 skritt unna bilen eller 7 meter i luftlinje. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Helt ærlig, jeg har aldri gått fra barna i bilen. Men jeg har heller ikke lappen. Å forlate barna på buss eller tog er liksom ikke aktuelt |
|
|
|
|
|
#28 |
|
superbruker
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har ikke noe problem med å gå fra ungene i bilen. Nå er mine 7, 9 og 11 så da klarer de å ta av belte selv og ta seg ut av bilen hvis noe skulle skje. Jeg gikk forsivdt fra de i bilen når de var mindre også. I hvert fall så lenge det bare va ved den lokale butikken. Ikke ellers. Bilen ble da ikke låst. Når de var babyer gikk jeg ikke fra de. DA tok jeg de med meg. Det forstyrrer ikke babyens søvn når man tar med hele setet inn. Lettvint og greit.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nå gjør jeg det støtt og stadig. Han er 11 år |
|
|
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Akkurat DET kommer veldig ann på setet.
|
|
|
|
#31 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar jentene mine sitte i bilen mens jeg handler uten å være livredd for det. De er store, og de finner ikke på noe tull, og bilen er aldri igang mens de sitter der.
|
|
|
#32 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Har ikke bil :enkel:
|
|
|
#34 |
|
L.F.C. supporter
|
|
|
|
|
#35 |
|
superbruker
|
Når ungene var små hadde ikke vi bil med isofix. Vi hadde et vanlig 0-13 kg sete. De er veldig enkle å ta inn og ut av bilen. Det setet stod aldri i bilen når det ikke var i bruke. Jeg bar alltid barnet sittende i setet inn i huset. Kan jo ikke sette en en baby i et kaldt sete.
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De to største får lov og sitte alene i bilen om jeg skal kjapt inn på butikken og sånn, om de vil det selv. Lillebror og mellomste tulla pleier og sitte alene i bilen utenfor skolen mens jeg leverer største også. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Skjer av og til her også. Men siden fruktspising når jeg ikke er tilstede er noe -jeg- har litt smånoia for, så har ikke jentene fått lov til det samtidig. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Sjelden, men det er pga svært pysete unger. De tør ikke. Jeg overtaler dem hvis jeg skal inn og betale bensin, men det forekommer sjelden. Det jeg er mest redd for, er at de skal få panikk, grine, gå ut av bilen og lete etter meg, med alt det kan innebære av løping over parkeringsplasser, smelle døra i bilen ved siden av etc etc. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg har inntil nylig alltid tatt med min snart 3 år gamle på butikken. Men i det siste har jeg begynt å la henne sitte i bilen mens jeg løper inn etter posten. Det tar 3 min. Men å gå inn å handle uten at hun er med kan jeg ikke, kun hvis storesøs er med og sitter sammen med henne. HUn er 10 år.
|
![]() |
|
|