Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Opprinnelig lagt inn av nam, her.
Og om du leser det første innlegget mitt i tråden, så skrev jeg til og med at du ikke måtte ta det personlig...
Folk som deg gjør meg usikker, og jeg liker dårlig å bli konfrontert med holdninger som dine i hverdagssituasjoner i den virkelige verden. Der man mister den felles forståelsen av ting. Man begynner å lure litt på hva som ligger bak denne irritasjonen. Hva som motiverer denne holdningen. For noe må det jo være. Jeg er klar over at vi ikke kommer til å bli enige eller nærme oss noe sånt, for vi ser verden forskjellig. Det jeg oppfatter som hensynsfult oppfattes av deg som en krenkelse. Du forsøker å latterliggjøre og bagatellisere hendelsen, mistenker en annen motivasjon enn hensyn til barna, og delvis legge skylden eller problemet over på en far som sa i fra om noe som både var ekstremt ubehagelig der og da, og i tillegg ikke lov. Den umiddelbare reaksjonen ville hos de fleste vært at at de var enig med en far som sier i fra av hensyn til sine og andres barn. Fint at noen bryr seg. Det er for få som gjør det. Det er det samfunnet trenger. På alle hold. At noen da velger å se på det at noen sa i fra som problemet i hendelsen, er på en måte interessant. Slike holdninger har en årsak. Den kommer et steds fra, i noe av det som gjorde at du ble deg.
Slik tråden er ellers så er det ingen grunn til å ta deg personlig eller å tro at du representere så mange. Men svarene dine påvirker meg likevel, det gjør de, fordi det minner meg om at det finnes en del folk der ute som tenker veldig veldig annerledes om verden enn meg. Så på den måten så fikk jeg reflektert litt rundt det. 
Sist redigert av Dronningen : 13-11-09 kl 16:16.
|