Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Velferdsstatens høst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 13:33   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velferdsstatens høst?

Det du har sitert setter ord på mage ting jeg har hatt i hodet mitt den siste tiden.
Norge har nå "kriser" på alle fronter. Krisen i økonomien som media har brukt så mye tid på; klart det er trist for de som har mistet jobben, men i Norge kan man vel knapt nok kalle dette for en krise. Vi har jo denne velferdsstaten som uansett ordner opp når enkeltindivider har vanskelige perioder.
Så har du denne svineinfluensaen som sikkert kommer til å ta livet av mange av oss. Jeg har sett desperate(?) mennesker som jeg i høyste grad trodde var oppegående lyve og klore seg fremover i vaksinekøen for å berge eget liv mens syke unger og eldre måtte vente til neste dose ankom kommunen. For ikke å snakke om de tusener av mennesker som dør rundt om i verden når de taper kampen mot langt mer alvorlige sykdommer.
Mine relativt normalt/høyt lønnede kollegaer kjefter opp ansatte på lønningskontoret når lønnen eller kjøregodtgjørelsen ikke kommer på konto til rett tid.

Jeg forsøker ikke å ansvarsfraskrive meg noe i dette innlegget, jeg er nok sikkert like egoistisk på mange områder i livet.
Men ... Jeg aner ikke om velferdsstaten har sett sin høst, men jeg tror ikke vi egoistiske og navlebeskuende nordmenn har noe som helst mulighet til å bidra til noen endring før vi har tatt en skikkelig opprydning i våre egne holdninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.