Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men, det vil jo være veldig avhengig av hvor du bor hen?
Risikoen for at den kan bli stjålet mener jeg?
Men uansett hvor du bor, eller hvor stor risikoen er vil vel ikke forsikringsselskapet gå med på å dekke tapet av en bil som ikke har vært låst ... 
En liten digresjon bare, det hadde ikke så mye med selve diskusjonen å gjøre.
Jeg skrev tidligere i tråden at mannen min tok ut nøkkelen av en bil på tomgangutenfor bhg og la nøkkelen i baksetet.
Etter å ha lest hele tråden vil jeg gjerne presisere at denne bhg ligger ved siden av en skole. Risikoen for at et barn hadde funnet på noen sprell i/med en bil er derfor tilstede.
Jeg har også sett en reportasje om ei dame som 'bare' skulle inn i butikken og kjøpe noe hun hadde glemt, og lar sine tre barn sitte i bilen. Bilen tar fyr mens hun var inne i butikken, barna overlevde men med enorme brannskader. Hun har ikke klart å se på dette som et uhell, hun klandrer seg selv ...
Jeg kan forstå hvorfor noen lar bilen stå på tomgang, da mener jeg at jeg forstår den følelsen av å sette seg inn i varm bil, alle liker jo det! Men kanskje en tråd som dette og andres meninger kan få de som gjør det til å tenke annerledes? Kanskje finne en annen løsning på 'problemet'?