Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?
Jeg pynter hele huset 1. desember, gleder meg til det hvert år. Juletreet kommer på plass i midten av desember, så jeg får nyte det lengst mulig. Elsker å ha juletre i stua så jeg venter ikke lenger enn det. Jula skal ut 1. nyttårsdag her.
23. desember er det kakao og boller eller nybakte rundstykker (av og til grøt) og Polarexpressen. Hvert år siden 2006. Og på kvelden samme dag, når ungene er i seng, har jeg pakkerituale der jeg pakker inn alle gavene (de jeg ikke har gitt til noen allerede), har hele gulvet med gavepapir, bånd og greier, og har på levende lys og julemusikk, og ei skål med julegodter i. Hoho. Før vesla legger seg setter vi frem en skål med julegrøt på spisebordet, dekker fint på til nissen som skal komme i løpet av natten.
Julaften står jeg alltid opp tidlig med barna. Da ser eldste at grøten er spist opp og blir helt vill. Ved siden av grøttallerkenen ligger det et skattekart som "nissen" (jeg) har laget. Skatten er julestrømpen med godteri oppi, og når hun har funnet den er det på med tegnefilmer og julestrømpe til frokost (ja, det er EN gang i året!). 
Jeg gleheheeder meg!