Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tispe eller hannhund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 14:29   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har hatt hannhund og trivdes veldig godt med det.

Min fetter hadde en borador. En nydelig hund, alt for intelligent for sitt beste ( )og den trenger nok en hel del "intelligent" stimuli for å ha det helt perfekt. Agility er nok perfekt for en slik hund.

Det kan slå begge veier. Min BC tok helt av av agility, det klikka litt for å si det sånn ..., men om man får til en mer kontrollert variasjon enn det jeg gjorde er det perfekt.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg vil heller ikke ha rene border collier, nettopp på grunn av det du beskriver. Nå har jeg hatt hund før da, og vet litt hva jeg vil ha og ikke.

Sånn sett er tispene kanskje roligere enn hannhundene.
Har ikke erfaring med akkurat den blandinga du beskriver. Har sett både fine og ikke fine blandingsforhold.

Jeg er litt motstander av å skaffe seg eksempelvis en border collie, som er skapt for å gjete, for så å plukke av den nettopp de instinktene. Samme med jakt, vakt og hva det måtte være.
Bruk heller instinktene til noe positivt eller revurder rasevalg.
Dette var ikke til deg, Albertine, men helt generelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.