Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 15:02   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er vel generelt ikke "veldig vanlig" å reagere så sterkt som Skvetten på parfyme heller. Vi snakker om små grupper. Spørsmålet er i hvilken grad flertallet av befolkningen skal innrette seg på små gruppers premisser, og hvorvidt alle små grupper skal vektlegges, eller bare noen få.

Jeg vet om mennesker som reagerer svært kraftig på sigarettrøyk, og som kan bli svært syk av å sitte på bussen ved siden av en som har stått og røkt på holdeplassen.

Jeg vet også om ett menneske som er så allergisk mot hest at han kan få allergisk sjokk bare av å oppholde seg i samme rom som en som har vært borti en hest.

Mange er de ikke, nei. Men uansett handler dette også om sykdom, ikke om "lukter vondt og er ekkelt". Jeg skjønner at det for trådens del og for teambuildingen på forum er bra å støtte Skvettens problem, men det blir rimelig snevert hvis man ikke samtidig kan diskutere andre varianter av ekstrem allergi.

De trenger ikke ha røykt en gang, de må bare være innrøykt, det holder det. Som regel er det lettere å unngå en røyker fordi man kan flytte seg så langt bort som mulig, parfyme derimot er det langt verre å flytte seg bort fra fordi alle bruker det.

Selv synes jeg det er lettere å unngå situasjoner hvor det er røykere enn hvor det er parfymebrukere. På fly, tog, buss, bane eller trikk og i bil er det færre innrøykte enn parfymerte, det er lettere å unngå selv om jeg også har opplevd å gå i knestående på offentlig transport på grunn av innrøyke mennesker.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.