Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg er enig med smilefjes. Selv om det oppleves ekstremt ubehagelig med røyklukt så er det ingen som får reell respirasjonssvikt av røyklukt.
Derfor blir det sammenblanding å ta med dette i en parfymedebatt, fordi parfyme er reelt farlig for enkelte. Det gjør at mange ikke skjønner at det derfor er "mer dårlig gjort" å ha på parfyme på et fly enn å tenne en røyk. Det første kan være farlig, det siste er ubehagelig.
(Jeg synes også at det skulle være totalt forbud å ha med husdyr på offentlig transport også, jeg er så innihelsike møkk lei av å måtte velge å flytte meg vekk fra et sete fordi det kommer noen med hunden sin, eller bli sittende og ta fullt klesskift når jeg kommer hjem)
Esme sier det med presisjon. For å vinkle det litt annerledes, Iset. Dersom du hadde sett noen få respirasjonssvikt ville du insett den store forskjellen.
Egne vogner der man kan ta med dyr er jeg for. Selv har jeg hund, tar min medisin og vet at så lenge han lever blir det sånn. Når han er død er det ikke mer dyr for meg, inntil da lever jeg i fornektelse og gleder meg til jeg skal allergivaksineres.
|