Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 15:21   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er sjelden EN sannhet. Jeg tror Yssen forteller sannheten, sett fra sitt ståsted. Og jeg tror jammen Valla snakker sant også, sett fra hennes ståsted.

Hvorfor skulle Yssen skulle gå ut med denne saken om det er rent oppspinn? Når hun sier at hun føler seg trakassert og skviset ut av jobben, og det er gått så langt at hun har vært sykemeldt i 5 måneder - ja da skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skulle tro på det!?

Det som forundrer meg er hvordan LO behandler saken, de burde ha et helt annen syn på hvordan en slik sak skal behandles. Hvis en arbeidstaker går hardt ut og føler seg trakassert. Ville ikke LO da at saken skulle blitt grundig undersøkt? Ville de da godtatt at arbeidsgiver gikk ut i full offentlighet med en detaljert utredning om hvor udugelig vedkommende var i jobben sin? Om nå "offfentligheten" er i media eller internt i bedriften eller hva det nå er.

Nå vet vi jo at LO fra august i fjor har prøvd å komme i kontakt med Yssen for et møte for å prøve å ordne opp, men at Yssen ikke har villet møte de.
Akkurat det synes jeg viser liten evne til å ville gjøre noe fra Yssen sin side, dessverre. Om hun har følt at hun ikke nådde fram hos Valla har hun hatt mulighet til å ta opp ting med LO sine advokater, for de kan derimot IKKE representerer LO i denne saken. I slike saker som dette må LO gå til eksterne advokater.
Det er godt mulig Yssen har blitt undergravd i sin stilling fra første stund, men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til den uttalelsen siden det var Valla som ville ha henne dit. De har jobbet sammen før og har vel egentlig vært venner siden en stund tilbake. Men man må skille på vennskap og jobb i jobbsammenheng. Men som sagt, selvsagt er det mulig.

At Yssen velger å ta dette til media etter å ha mer eller mindre nektet å ha kontakt med arbeidsgiver siden august føles feil for min del, uansett hvor mye sannheter hun kommer med. Hadde hun derimot først virkelig prøvd å ta opp dette opp med LO (selvsagt andre en Valla som hun føler har handlet feil) så hadde jeg ike reagert på at hun gikk til media.
I tillegg er hun også gift med en PR rådgiver og må innrømme at det også fører til litt ugler i mosen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.