Sv: Halloween-feiring
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Sitron sier hva jeg tenker om å tenke sjæl og ikke følge strømmen hvis man ikke mener at den går riktig vei.
Jeg er helt enig i at man skal tenke sjæl, men er uenig i at man automatisk gjør det ved å gjøre det motsatte, og i tillegg bare bli enige med foreldrene sine, i stedet for vennene. Det er jo ikke slik at barn nødvendigvs tenker selv bare når vi er fornyd med meningene deres.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Det er jo tigging uten at man gir noe som helst tilbake.
Jeg er uenig i at det er tigging uten å g noe tilbake. Jeg syns det er kult å se alle de små i fantastiske kostymer, og det gir meg noe. Det gir meg glede å se bittesmå forventingsfulle barn som koser seg, hviner av fryd, ler og har det gøy. Glitterbarnet fikk ta sin første runde i går, til naboer som det var avklart med på forhånd, og han var så spent at han ristet når han ringte på.
Jeg leste en artikkel i går om at norske barn ikke forstår Halloween. Jeg er enig med damen som ble intervjuet i at mange norske ungdommer bruker det som en anledning til å gjøre rampestreker, og at de kan være råere enn de amerikanske. Men jeg er uenig i at amerikanske barn vet så himla mye mer om tradisjonen enn elementene med utkledning og godis, og egg-kasting og å "dorulle trær" blir hyppig brukt av amerikansk ungdom også for å gjøre rampestreker.