Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 18:42   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anniken Huitfeldt, mannehater og pepperkakebaker

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Støttes. Jeg himler med deg.

Det er en kunst å parodiere andre, og jeg synes ikke Valen får det til her. Parodier er morsomme når de spiller på sannhet, når noens egenskaper eller framtoning forsterkes. Når jeg hører etter får jeg jo med meg at Valen etteraper Huitfeldts uttale og intonasjon, men likheten slutter jo der. (Ikke at jeg synes han får til det spesielt godt heller.) Den feminisme=mannehat-framstillingen er poengløs og forslitt - og ikke morsom i det hele tatt. Parodien hadde fungert bedre om han bygde den på uttalelser og holdninger som hadde litt mer rot i virkeligheten.

Når man parodierer, overdriver man, og det er jo det Valen gjør her. Det er vel få som tror at Anniken Huitfeldt er en "mannehater," men jeg synes det er morsomt når de overdriver det feministiske standpunktet hennes ( i mangel av et bedre ord) på denne måten. Jeg hadde forresten også foretrukket Eia- helt klart, poenget er vel bare at noen ikke klarer å le når noen spøker med ting som er hellige for dem. Jeg synes det må være lov å spøke med det meste, bortestt fra død og fordervelse, kanskje.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.