Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva syns dere om dette huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 20:47   #21
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva syns dere om dette huset?

Når man er vandt med at oppussingsobjekter går for en million mer, så syntes jeg jo dette var fantastisk. Men det er jo noe med hva man er vandt med selv og dette hadde vært som å vinne i lotto for oss.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:50   #22
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppholdsrommet i 2. etg kan vel kanskje funke som loftsstue?

Jeg synes kanskje det virker litt lite for en familie på fem (vi har ca samme kvm, riktignok over tre plan, og synes det er i minste laget), men huset ser jo strøkent ut. Fotografen kan umulig være proff.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:53   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble helt "forstyrret" av bildene. Hvem i huleste kom på å sette en stol med et Cars-håndkle over midt i glaninga? Og så med tv-en skrudd på! Leker strødd ut foran terrassen er også slik jeg distraheres av.

Ellers så huset ok ut. Mørke, dårlige bilder. Han må ha tatt dem selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:54   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Når man er vandt med at oppussingsobjekter går for en million mer, så syntes jeg jo dette var fantastisk. Men det er jo noe med hva man er vandt med selv og dette hadde vært som å vinne i lotto for oss.

Samme her

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:54   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

En ting til jeg la merke til: Det var ikke bad i 2. etasje. Jeg ville nok ikke satset på et hus med kun ett bad om det ikke var mulighet for å innrede i 2.etasje på sikt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 20:54   #26
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Intrykket gjennom bilder er mørkt, rotete og halvferdig (utvendig) - jeg liker heller ikke så åpne kjøkkenløsninger. Men om det er et hus på størrelse med det dere ønsker og i riktig område så synes jeg i allefall at det er verdt en titt!!

Gammel 25-10-09, 20:57   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I motsetning til mange her, liker jeg åpne kjøkkenløsninger, men jeg liker ikke mørke golv og tarkessplater i taket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:09   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nybygde hus til den prisen får man ikke her, så jeg synes dere får mye for pengene.
Det er 5 soverom, og hvis noen av dem er små, kan sikkert en vegg eller to slås ut for å gi større rom. I tillegg er det jo oppholdsrom som kan brukes som leke-tvstue. Kjøkkenet er fint, jeg liker åpen løsning. Stua virket kanskje litt liten og det så litt klønete ut med plasseringen av tv'n, men sånt ser man jo bedre i virkeligheten. Hadde ikke hengt meg opp i mørke bilder, dette ser dere jo selv, plassering mht uteplass og sol er viktig å se etter. At det ikke er ferdig ute kan jo være et pluss, så får dere opparbeidet det sånn dere vil. Garasje kan settes opp senere, og tomtestørrelsen var bra. Negativt er at dere ikke har bad eller wc i 2 etasje, slitsomt på kvelden og natta hvis noen skal på do. Badekar er også praktisk med barn, men det er jo noe dere kan sette inn ved behov. Boden oppe kan kanskje gjøres om til bad/wc på sikt?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:12   #29
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ble helt "forstyrret" av bildene. Hvem i huleste kom på å sette en stol med et Cars-håndkle over midt i glaninga? Og så med tv-en skrudd på! Leker strødd ut foran terrassen er også slik jeg distraheres av.

Ellers så huset ok ut. Mørke, dårlige bilder. Han må ha tatt dem selv.

Jeg kikket tydeligvis ikke nøye nok første gangen jeg. For jeg la først merke til det når du sa det. Jeg er nok for vant med rot hjemme. Og katta i sofaen.

Huset så fint ut, og jeg tenkte med en gang wow 5 soverom, det er gull verdt når en har tre barn. Men det var ikke like wow når jeg så hvor små de var. Lagringsplass og mye garderobeplass mangler sånn jeg ser det. Så ville jeg hatt 2 doer. En i hver etasje. 5 personer i huset og kun en do inne på badet? Det hadde en aldri fått meg til og bodd i. Holder den uka vi er hos svigers i påska. Litt bedre er det om doen er separat fra badet, men lell.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:25   #30
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for mange svar.
Vi var på visning tidligere i dag, og det var greit å få sett det i virkeligheten. Stua var ikke så mørk som jeg trodde den var. Gulvet er riktignok mørkt, men jeg likte kjøkken-og stuedelen veldig godt. Badet var greit nok, hvis vi ender opp med det kommer vi til å fjerne dusjen og sette inn badekar med dusj.
De to soverommene oppe så også små ut på bildene, men de er faktisk større enn to av rommene vi har i dag. De var også malt mørkeblått, så det kan hende de blir malt i en lysere farge.
Det er en do i yttergangen i tillegg til en på badet, så det tror jeg vi klarer oss på.
Vaskerommet var stort og praktisk, med lang benk og masse kurvsystem under.
Oppholdsrommet kan bli brukt som loftstue. Og foreldresoverommet var kjempestort og med veranda.

Det som jeg syns er mest negativt er mangelen på garderobeskap og oppbevaringsrom. Pga. av skråtakene må det vel kjøpes spesialtilpassede skap, ser for meg at det kan bli dyrt. Boden var grei nok til litt oppbevaring, men vi må nok tømme kjelleren vi har i dag. Og det kan jo være like greit med tanke på alt som blir samlet der nede.
Dessuten var det sentralstøvsuger, og det har jeg ønsket meg lenge.

Vi kommer til å legge inn et bud under takst, tror vi. Det har ligget en stund ute på markedet. Mannen skal ringe megleren i morgen.

Gammel 25-10-09, 21:26   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor selger de? Hvem har bygget huset? Er det papirer på at alt er håndverkmessig utført?

Gammel 25-10-09, 21:34   #32
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvorfor selger de? Hvem har bygget huset? Er det papirer på at alt er håndverkmessig utført?

Det lurte jeg på også. Har de gjort noe av arbeidet selv ville jeg vært skeptisk, spesielt med tanke på at de har gjort en så slurvete jobb med bildene og opprydding.

Ellers synes jeg også huset så lite ut. Riktignok bor vi tre stykker på 50 kvm, men om jeg først skulle kjøpt eller bygget et hus ville jeg enten hatt kjeller eller større andre etasje. Skråtak er ok så lenge man har så mye plass at man kan bygge spesialtilpassede skap og oppbevaringsplass. Men det er jeg usikker på om det var i dette tilfellet.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 21:45   #33
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Synes stuedelen virker liten. Det er kjøkken, spsiestuekrok og sofakrok. Thats it. Lite om man er 5 stykker.

Gammel 25-10-09, 22:35   #34
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Alt er gjort av kjente håndtverkfirmaer, så alle papirer er i orden.
De selger vel fordi at forholdet tok slutt like etter at huset stod ferdig.
Dette er jo bygda, så 2,1 mill. er masse masse penger for oss. Dessuten er det 10 minutter med bil unna sentrum, så det er jo på landet selv om det ligger i et nyere boligfelt.

Gammel 26-10-09, 21:28   #35
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Lykke til med evt. bud da!

Gammel 26-10-09, 21:37   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har åpen løsning på kjøkken/stue, og synes ikke lukt/bråk er noe plagsomt i det hele tatt. Jeg liker det!

Har dere ikke mulighet til å ha sengene på "skråtakveggen" da? Og garderobeskap på den ordinære veggen.

Lykke til!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.