Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den fineste julesangen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 01:35   #61
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den fineste julesangen?

Åh, det er så mange julesanger/-salmer som er fine og rørende. Mine topp 3 tror jeg må bli:
1. O helga natt
2. Deilig er jorden
3 Do they know it's christmas

Gammel 25-10-09, 02:01   #62
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

3 Do they know it's christmas

Å ja, det er jo nesten den fineste av alle.

Gammel 25-10-09, 02:18   #63
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

En av mine favoritter,-blir liksom ikke jul uten juleoratoriet

(Kilde: youtube.com)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 02:43   #64
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lyser i stille grender.

Ellers er jeg veldig glad i O Helga Natt med Jussi Björling.

Gammel 25-10-09, 12:54   #65
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Kimer i klokker, men den hører jeg nesten aldri lenger.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 12:58   #66
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og apropos Silent Night.

Helt siden jeg satt febersyk under et pledd hjemme hos vertsfamilien min i Minnesota i 1987 og så "A Very Special Christmas" på tv, så har denne versjonen vært en av mine absolutte favoritter. Går på repeat i hele desember.

Gammel 25-10-09, 13:28   #67
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er veldig glad i Kimer i klokker, men den hører jeg nesten aldri lenger.

Den er virkelig fin. Jeg hører den ganske ofte i jula, men nå blir vel jeg mer overfylt med julesanger enn de fleste tror jeg.

Din sang burde vel egentlig være O Holy Night:

Sitat:

Fall on your knees! O, hear the angels' voices!O night divine, O night when Christ was born;O night divine, O night, O night Divine.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:31   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Den kalles you ofte også O night Divine, har jeg sett. Men jeg vet ikke hvorfor den har to titler.

Gammel 25-10-09, 13:32   #69
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenn lys
En stjerne skinner i natt
Mary did you know
http://jeyjeysongs.com/mp3/Jardar%20...-%20utdrag.mp3

Den ultimate julestemningen kommer jeg i når jeg er på kirkekonsert med Jardar, som det er enn liten snutt av ovenfor.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 13:37   #70
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Denne er fantastisk.

Gammel 25-10-09, 13:38   #71
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Mitt hjerte alltid vanker".
Helst av Carola. Hun er ingen favoritt sånn ellers, men jule cd-en hennes er nydelig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 14:17   #72
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Mitt hjerte alltid vanker er min favoritt også, det har det vært helt siden jeg var et barn. Jeg synes den er aller, aller finest i Sigvart Dagslands versjon.

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

"Mitt hjerte alltid vanker".
Helst av Carola. Hun er ingen favoritt sånn ellers, men jule cd-en hennes er nydelig.

Helt enig. Hun har den, også har hun en cd med barnesanger som begge to er spilt masse, masse her i huset. Og det selv om ingen av oss egentlig liker Carola noe særlig.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 14:42   #73
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nord Norsk julesalme av Trygve Hoff syns jeg er veldig fin.
Ellers syns jeg Det lyser i stille grender og Deilig er jorden er fine.

Gammel 01-11-09, 19:25   #74
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

. (I midten av november sprekker boblen og jeg bare MÅ høre på julemusikk. Mest i bilen da, så jeg ikke skremmer vannet av mannen. )

Så kommer gemalen hjem her rett før helgen og forteller at det har stått julemusikk på i bilen hele dagen! Og det helt frivillig. I'm in shock!

Gammel 01-11-09, 20:29   #75
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne er også kjempe fin.

(Kilde:

)

Gammel 01-11-09, 20:33   #76
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden fikk meg til å nynne på julesanger, og det synes jeg kanskje er litt tidlig
Mine favoritter er O helga natt og mitt hjerte alltid vanker.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 19:20   #77
Sultana
Fullverdig medlem

Sultana sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sultana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Min favoritt de siste 5 årene er Slade sin Merry Xmas everybody

Ellers er noen av de jeg hører mest på:
Do they know it's christmas
Merry christmas - war is over
Drivin' home for christmas
Have yourself a merry little christmas
Vårres jul
Santa baby

Og Peter Jöbacks julesanger...

Sultana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 19:54   #78
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Himmel på jord(Trond Granlund) og Himlen i min famn(Carola).

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 19:58   #79
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Nå ble jeg i julestemning!

Ingen som har nevnt "Gläns över sjö och strand"?

Er det forresten noen som kan anbefale en bra jule-cd?

Sist redigert av Primrose : 07-11-09 kl 20:04.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:21   #80
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Er det forresten noen som kan anbefale en bra jule-cd?

Sondre Bratland: Rosa Frå Betlehem
Ingen over og ingen attmed for meg.

Denne er og veldig fin:
Rolf Lislevand: Jul i gammel tid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.