Sv: 100 i rykte
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom... Men ja, morsomt kunne det jo vært, på et vis 
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Men alle begynte jo med ett poeng, så alle har jo måttet prikke mange til å begynne med for at det skulle "monne" noe særlig. 
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
I starten gikk det vel litt inflasjon i prikkene her inne også, så vidt jeg kan huske å ha lest. Det må jo være en grunn til at alle på topp 20-lista over ryktepoeng har et medlemsnummer godt under 100 - de aller fleste langt under 50. 
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Hva tenker du på med "inflasjon"? Det har aldri gått an å gi mer enn 10 poeng pr. prikk; "prikkestyrken" har blitt justert ned hver gang noen har kommet dit. (OK, noen ganger har noen kommet til 11 før det har blitt justert, men det er maks.) Og til å begynne med var det jo ingen som ga mer enn ett eller to poeng - nye brukere som kommer til nå, har jo muligheten til å få poeng fra gamle brukere som gir 6 eller 8 eller 10 poeng. Så i prinsippet har nye brukere nå muligheten til å øke poengsummen sin mye raskere enn vi gjorde.
Det er jo mulig det ble prikket mer på den tiden enn nå. Jeg har ikke sett noen statistikk for det. 
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det har aldri vært mulig å gi mer enn ti poeng i rykte for noen på FP.
Grunnen til at vi som kom til FP først har mange ryktepoeng, er jo nettopp fordi vi har vært her lengst og samlet poeng i lang tid. Og selvsagt også fordi de fleste av oss er veldig aktive (og smarte og morsomme og velformulerte, så klart ).
Denne måtte jo komme. 
Jeg husket at det tidligere har vært diskutert i forbindelse med hemmelige grupper etc. at noen brukere hadde påfallende høye ryktetall i forhold til hvor mange innlegg som var synlige ute i forumet. Det var jo mer tydelig for et par år siden; nå har det naturlig nok jevnet seg noe ut. Dette innlegget av Adrienne (fra 2007) forklarer hva jeg tenkte på:
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
En annen ting som blir stilt spørsmål med her er at antall ryktepoeng hos enkelte brukere var vel høyt i starten. Det har med å gjøre at admin har justert ned ryktestyrken til alle etterhvert som folk har fått flere innlegg og poeng, og man har derfor fått en større spredning på poengene. Jeg gav i sin tid syv eller åtte poeng, nå er jeg nede i tre, og det gjelder mange. Derfor var det mange av de første på forumet som tidlig fikk mellom 200 og 400 poeng før ryktestyrken ble for alvor skrudd ned.
Jeg mener ikke at dette er noen stor sak nå, for all del , men det var faktisk enklere å øke ryktekraften helt i starten.