Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 14:14   #1
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Noen som har lest hele Truebloodserien? Jeg er forvirra . Jeg leser Trueblood-serien og leser nå "Definitely dead", som skal være bok nr 6. I boka fortelles det om drapet på kusina til Sookie, Hadley, og om hvordan Sookie avslørte morderen. Dette blir fortalt som at dette er skjedd tidligere. Men det har ikke vært handlingen i en av de tidligere bøkene jeg har lest. Har jeg hoppet over en bok? I alle bøkene jeg har lest til nå har neste bok begynt sånn ca der den forrige sluttet, men det gjør altså ikke denne. Noen som kan forklare?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:46   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Jeg har ikke lest bøkene, men her er listen over alle på Wikipedia.

  1. Dead Until Dark (May 2001) [2]
  2. Living Dead in Dallas (March 2002) [3]
  3. Club Dead (May 2003) [4]
  4. Dead to the World (May 2004) [5]
    • "Fairy Dust" in Powers of Detection (October 2004) [6]
    • "Dancers in the Dark" a novella in Night's Edge (October 2004) [7]
      • (a Sookie-universe story without the character of Sookie Stackhouse)
    • "One Word Answer" in Bite (2005), [8]
    • "Dracula Night" in Many Bloody Returns (September 2007) [9]
  5. Dead as a Doornail (May 2005) [10]
  6. Definitely Dead (May 2006) [11]
    • "Tacky" in My Big, Fat Supernatural Wedding (2006) [12]
      • (a Sookie-universe story without the character of Sookie Stackhouse)
  7. All Together Dead (May 2007) [13]
    • "Lucky" in Unusual Suspects (December 2008) [14]
  8. From Dead to Worse (May 2008) [15]
    • "Gift Wrap" in Wolfsbane and Mistletoe (October 2008) [16]
  9. Dead and Gone (May 2009) [17]
    • "Bacon" in Strange Brew (July 2009) [18]
      • (a Sookie-universe story without the character of Sookie Stackhouse)
    • "The Britlingens Go To Hell" in Must Love Hellhounds (September 2009) [19]
      • (a Sookie-universe story without the character of Sookie Stackhouse)
  10. A Touch of Dead (October 2009) [20]
    • (a compilation of all the Sookie-universe short stories)
  11. Dead in the Family (May 2010)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:24   #3
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Jeg har lest alle bøkene, og vet at avsløringen av morderen står i en av bøkene, men husker ikke hvilken. Bok 5-8 leste jeg i html og slettet etterpå, så... dersom du gidder vente til jeg har fått de bøkene i posten så kan jeg svare deg da?
I alle fall er hun i New Orleans i den boken der oppklaringen av Hadleys mord skjer.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:26   #4
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Jeg gjorde samme feil forrige uke faktisk, og endte opp med å lese de to i feil rekkefølge. (Så på bildene inni coveret på boka, og trodde det var rett rekkefølge. Det er det visst ikke.) Jeg leste definitly dead før dead as a doornail tror jeg det var.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:30   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Du leser de i riktig rekkefølge, det kommer mye mer utbrodert om drapet på hadley i løpet av boka. Der røpes også morderen (i definitely dead altså). Men mordet på hadley beskrives ikke i boka som er før (Dead as a Doornail).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:31   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Jeg ble forøvrig også litt forvirret, men følte jeg fikk det oppklart i løpet av boka.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:13   #7
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Trueblood-serien- Mangler det en bok?

Takk for innspill! Jeg har lest bøkene etter lista over, så det er nok slik det skal være. Er akkurat ferdig med siste boka. Noen som veit når nummer 10 kommer?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no