Sv: Kollektiv avstraffelse i skolen
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Jeg har ikke en eneste gang påstått at mitt barn ikke har noe å si for hvordan klassen fungerer. Jeg har påstått at mitt barn (blant flere andre) ikke hadde noe å gjøre med denne spesifikke situasjonen. Jeg skjønner ikke hvordan du kan betvile at det fins folk som har barn som ikke alltid bidrar til uorden?
Og jeg leser med forundring ut av svaret ditt at du faktisk mener at alle har skyld til uorden, på en eller annen måte. Det skyldes muligens at du har erfaringer med egne barn som er på andre siden av det jeg har.
Jeg har også egne erfaringer, selvsagt. Både som mor, som tidligere elev, som lærerdatter, som lærervikar og som voksenperson i nærmiljøet.
Men akkurat her så lener jeg meg vel mest til det folk som jobber med slike ting sier. Altså klasseledelse, skolemiljø osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|