|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
![]() Når barnet ikke får til det sosiale livetHei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetKan ikke helt sette fingen på hva det er, men en del av det du skriver virker selvmotsigende? Så stusset jeg også litt på om denne formuleringen "Hun opplever tilværelsen som frustrerende siden hun føler seg kontrollert og ikke sett i det sosiale livet." er et utrykk for hva du tror hun opplever, eller noe hun har sagt selv?
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetJeg kjenner igjen noen av tingene du skriver om fra min egen pode, men du er lite konkret, og da er det vanskelig med konkrete svar.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetVelkommen til Foreldreportalen!
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livet
Viktig det Skilpadda sier her. Når fungerer det bra, og hvordan er de barna hun fungerer bra med? Hvem bestemmer når det fungerer bra? Ut i fra det du sier så skjønner jeg det slik at hun ikke vil tilpasse seg når andre vil leke noe annet enn det hun vil leke? Hva slags "verktøy" gir dere henne? Hvorfor blir hun lei seg? Er hun en engstelig type, glad, harmonisk?? Leker hun best sammen med noen få eller kan hun leke fint med mange? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetGrupper og gruppedynamikk er vanskelig. Er man ikke naturlig en "gruppeorientert" person, kan det være veldig tøft å skulle finne ut hvordan man tilpasser seg en gruppe, og hvordan man finner ut hva som skjer og hvorfor. Jeg synes det ser ut som om jenter ofte har en enda mer "avansert kultur" seg imellom enn gutter (jeg har bare en gutt selv, og han kan synes det er vanskelig nok), og ei jente som er en litt annen type enn normalen kan finne det vanskelig å forstå hva som skal til, også selv om hun kan fungere godt i mindre grupper og på tomannshånd. Det vet jeg av egen erfaring.
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetHei igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetJeg skjønner problemet og har opplevd noe lignende selv med et av mine barn. Det med å ta i mot ros fra andre er viktig at hun kan gjøre på en positiv måte. Her kan dere hjelpe henne til å reagere på en mer positiv måte. Forklar henne at når man får ros så må man takke, og se på de som gir rosen. Ikke fokuserer på det hun ikke gjorde, men det hun kunne gjort. Hun trenger litt hjelp her virker det som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetJeg kjenner igjen mye av det du skriver. Ikke sånn helt likt, men har ei som stiller seg litt utenfor de andre selv. Eneste forskjellen er at jeg ikke tror hun skjønner det selv - ennå. Hun blir seks til jul.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når barnet ikke får til det sosiale livetJeg kjenner meg enda bedre igjen når du nå kommer med flere detaljer, jeg kjenner igjen både meg selv og sønnen min. (Og det har gått bra med meg, altså!
![]() |
|
|