Sv: Er melkefritt kosthold bra for "vanlige" mennesker uten allergier?
Opprinnelig lagt inn av ingling, her.
men samtidig har jeg blitt mye friskere av å følge de gode rådene jeg har fått hos nettopp Balderklinkken
De aller fleste vil bli friskere av å kutte ut matvarene Balderklinikken anbefaler. På den måten kutter man effektivt alt som er usunt. Man kan ikke spise boller og sjokolade eller drikke alkohol på en slik diett. Voila! Man føler seg bedre!
Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.
Jeg har ennå til gode å høre om noen som har vært på Balderklinikken og ikke fått en diagnose som skulle behandles med å fjerne melkeprotein, sukker og gluten (gjerne andre ting som gjær og sopp også) fra kostholdet. Det kaller jeg spesialisering...
Nettopp. Jeg gikk dit og tok haugevis med prøver en gang i tiden, og ingen slo ut. Allikevel fikk jeg beskjed om å kutte en hel haug i noen uker, for å så gjeninnføre en helt absurd mengde med akkurat den matvaren. Jeg følte fremdeles ingenting, bortsett fra at jeg ble kvalm av å spise åtte sukkerbiter på rappen. Det mente de var heelt unormalt, og anbefalte meg derfor å kutte sukker, gjær og mel (mener jeg å huske) i rundt et halvt år, for da kom jeg sikkert til å føle meg bedre. Basert på ikkeno.
Det som også er litt spesielt er at melk var en av de få tingene de ikke ba meg ligge unna, og det tåler jeg ikke.