Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 23:24   #241
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Takk for interessant lenke.

Gammel 20-10-09, 15:42   #242
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lang legesamtale i dag om prøver tatt rett før dietten startet. Det var ... interessant tror jeg er det beste ordet jeg kan finne. Det var "mye merkelig" der, og mye som slett ikke var så bra. Noen verdier var "skyhøye". Men ingenting som er ensbetydende med noe, men ei heller ikke noe som kan utelukkes. En viss høna-og-egget-problematikk visstnok Dog noen positive ting også (hurra - han har faktisk gode tarmbakterier også!)

Jeg har bestilt time på sykehuset for å diskutere om vi kan få prøver for å utelukke et par-tre mindre kule ting (utover de jeg allerede har nevnt). Også skal det kjøres på med etpar-eller-var-det-hauger av div. tilskudd, enzymer og greier for å rette opp balanser her og resultater der. Kanskje litt antibiotika og litt sånt også - vi får se Og mer magnesiumsulfat aka - enten flere bad eller "Lage krem selv".

Yay!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:45   #243
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han sover forøvrig fortsatt 10 timer i strekk og er blid og fornøyd. Eneste er at han er forferdelig sulten selv om han spiser mye, hvilket visstnok er bra. Han skal få mer olje og fett for å se om det hjelper på (kokos- og palmeolje, svineflesk og en type fleskepølse som har svært få tilsetningsstoffer).

Gammel 20-10-09, 15:47   #244
Skvetten
Passiv

Standard

Så utrolig bra at regimet virker. Jeg er så imponert over hva du har fått til.

Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:47   #245
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres jo både bra og ikke så bra ut, men mest bra syns jeg.

Palmeolje, er det så bra da? Jeg har bare hørt negativt om den oljen og at man helst bør unngå den.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:51   #246
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det var det første jeg tenkte også, pelen. Men det er mulig alternativene er verre akkurat nå?
Olivenolje er f.eks ut.

Gammel 20-10-09, 15:53   #247
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det var det første jeg tenkte også, pelen. Men det er mulig alternativene er verre akkurat nå?
Olivenolje er f.eks ut.

I en periode går det sikkert bra. Går den å få fatt i som kaldpresset?

Gammel 20-10-09, 15:55   #248
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er så imponert over hva du får til og synes det er fantastisk at all innsatsen gir resultater!!

Er selv inne i 5. uka av diett (ikke gjær, hvete, sukker, tomat, laktose og kasein/ost), men den er jammen meg peanuts i forhold til hva dere holder på med!!

Gammel 20-10-09, 20:13   #249
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stadig innom - og jeg er stadig imponert - og jeg kommer nok til å forbli imponert over deg resten av mitt liv, m^2.

Og så er jeg så inderlig glad fordi det ser ut til at gutten din har fått det så mye bedre, og da får du det så mye bedre også.

Gammel 20-10-09, 20:31   #250
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemene med palmeolje TROR jeg er 1) miljøhensyn og 2) at den tåler oppvarming dårlig. Kald så bør det gå bra. TROR jeg, altså.

Gammel 20-10-09, 20:34   #251
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Polyanna, vet du hvordan det er om den er varmpresset? De fleste rimelige oljene er vel det i hvert fall og palmeolje er jo en rimelig olje.

Gammel 20-10-09, 20:42   #252
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Jeg fikk tak i kokosolje, så ikveld ble det smoothie med kokosmelk, banan og kokosolje.
Nam.

(jeg turte ikke smake, men det gikk rett ned hvertfall )

Gammel 20-10-09, 20:49   #253
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom det står hydrogenert så skal man ikke ha den (palmeoljen).

Hvorfor er olivenolje ut nå?

Gammel 20-10-09, 20:59   #254
m^2

m^2 sin avatar

Standard

har ikke brukt olivenolje overhodet (mulig jeg skrev vi har det, men det har jeg ikke, så da har jeg isåfall skrevet feil...). F mente på telefonen idag at "det ble hevdet den er full av oksalater", så da tester jeg den ut på lik linje med andre matvarer, etter førevar-prinsippet.

Gammel 20-10-09, 21:55   #255
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men... svinefett? Smult, lizzm?

Høres ikke lekkert ut. Griser perspirerer ikke, så mye av uhumsketene lagres i fettet.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 22:07   #256
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Jeg har ikke tenkt å tyte han full med hverken smult eller palmeolje altså Men han må ha litt mer fett i maten. Aka vi andre spiser jo smør, pølser, melkegreier med fett, potetgull, gudene vet hva, som han ikke får.

Gammel 21-10-09, 08:15   #257
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Høres ikke lekkert ut. Griser perspirerer ikke, så mye av uhumsketene lagres i fettet.

Men når man ser bort fra det så er fettet på kotelettene noe av det smaskeste altså.

Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 08:23   #258
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det der er bare en myte som er populær som "forklaring" på at grisen er uren i Jødedommen og Islam. Grisen tisser som andre pattedyr, og har ikke mer "uhumskheter" i fettet sitt enn en ku. De færreste pattedyr svetter (det er nesten bare mennesker som temperaturregulerer på den måten), og ingen bruker det som måte å skille ut avfallsstoffer på... Haier skiller ut urinsyre i fettet og smaker derfor deretter, men grisen er ikke nærmere i slekt haien enn det kua eller du er.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 08:28   #259
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det der er bare en myte som er populær som "forklaring" på at grisen er uren i Jødedommen og Islam. Grisen tisser som andre pattedyr, og har ikke mer "uhumskheter" i fettet sitt enn en ku. De færreste pattedyr svetter (det er nesten bare mennesker som temperaturregulerer på den måten), og ingen bruker det som måte å skille ut avfallsstoffer på... Haier skiller ut urinsyre i fettet og smaker derfor deretter, men grisen er ikke nærmere i slekt haien enn det kua eller du er.

Tusen takk, Ulvefar. Det der lettet.

Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:59   #260
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok Ulvefar. Jeg måtte gjøre en research og fant følgende:

Grisens biologiske perspireringssystem er inaktivt (ukjent årsak) og svetter ikke. Den har altså svettekjertler, som ikke fungerer. Grisen avkjøler seg ved å rulle seg i søla.

Det betyr altså at grisefettet ikke er fullt av gammel, lagret svette. Det er faktisk et helt greit fett å slurpe i seg med mindre mettet fett enn annet animalsk fett.

Jeg har nemlig nylig hatt en lang, artig samtale med grisespesialist Tore Framstad på Veterinærhøyskolen.

Så Ulvefar, vi er herved enige.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.