Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Mere skrivefeil

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 22:33   #101
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg får så vondt i øynene når folk skriver "dattera" eller enda verre "dattra".

Det må vel være lov? Ei datter, dattera.

Sønnen min sier rygga. "Han slo meg i rygga." Den sliter jeg litt med. (Han er jo helt språkforvirra stakkar, som bor her vi bor og med alle a-endingene til foreldrene.)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:39   #102
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hytten høres fjernt ut. Har begynt å venne meg til det etter at jeg har begynt å lese det med bergensk dialekt inne i hodet mitt.

Gammel 18-10-09, 22:40   #103
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det var ment som et svar til det du skriver her:

:kremter: OK da. Kjips er også unormalt. Men bedre enn sjips.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:40   #104
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes hytten høres fjernt ut. Har begynt å venne meg til det etter at jeg har begynt å lese det med bergensk dialekt inne i hodet mitt.

Enig, hytten (og jenten) er utelukkende bergensk dialekt i mitt hode. Det skurrer veldig dersom noen bruker disse formene på østlandsk, i alle fall.

Gammel 18-10-09, 22:42   #105
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ikke akkurat skrivefeil (?), men en ting som fascinerer meg entertastkåthet. Slik at innleggene ender opp i et slags dikt, men med lite lyrisk innhold.

Jeg er nok litt der. Ser liksom for meg at der ryddigere å lese, så skal skjerpe meg.

Lært noe nytt i dag også.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:42   #106
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Enig, hytten (og jenten) er utelukkende bergensk dialekt i mitt hode. Det skurrer veldig dersom noen bruker disse formene på østlandsk, i alle fall.

Og barnene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:43   #107
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

:kremter: OK da. Kjips er også unormalt. Men bedre enn sjips.

Og der er jeg uenig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 00:10   #108
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sagt det før, men nevner igjen: ORGINAL. Jeg grøsser av permen med ORGINALER på jobb.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 00:15   #109
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hygene i stedet for hygiene har jeg sett noen ganger, bl.a. på Elixia. Ellers blir jeg forstyrret av å se aksenter brukt feil.

Gammel 19-10-09, 00:18   #110
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, rettskrivning er visst no' ræl.
Nå kom jeg på én som er fæl:
at folk skriver hel framfor hæl.

(Sorry, det ble bare så fristende å rime. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 00:20   #111
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, rettskrivning er visst no' ræl.
Nå kom jeg på én som er fæl:
at folk skriver hel framfor hæl.

Jeg har alltid følt at hel var feil, men at hæl så så underlig ut, så jeg har droppet hele greia og snakker om høye sko. Det er nok mye bedre.

Gammel 19-10-09, 00:37   #112
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Trenger man egentlig å si "chips" på norsk i det hele tatt? Det er ikke et ord som forekommer så ofte i min dagligtale, i hvert fall. Påmmfritt og potetgull er både dekkende og dessuten mer spesifikt enn chips. :prøver på omvendelsestaktikk:

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 03:07   #113
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det absolutt verste jeg ser er folk som skriver hu og ikke hun
Orddelingsfeil er også ekstremt irriterende. Og feil bruk av pronomen, en sykdom jeg har lagt merke til sprer seg fortere enn svineinfluensaen for tida.
Dessuten stoler jeg ikke på folk som presterer å skrive ord som "intrisert", "posetiv", "Juleaften" og "gullerot". Kanskje spesielt det siste, jeg HATER gullerot mens jeg godt kan spise en gulrot eller to

Gammel 19-10-09, 09:38   #114
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Trenger man egentlig å si "chips" på norsk i det hele tatt? Det er ikke et ord som forekommer så ofte i min dagligtale, i hvert fall. Påmmfritt og potetgull er både dekkende og dessuten mer spesifikt enn chips. :prøver på omvendelsestaktikk:

Pommes frites løser ikke språkproblemet da - det har vi hatt mange nok tråder om.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 19-10-09, 09:38   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det absolutt verste jeg ser er folk som skriver hu og ikke hun

Eller "ho" når man ellers skriver bokmål. Hvis ikke dette er lov da, det kan jo ha endret seg. Men det ser helt teit ut, og jeg husker Hallstensen som driver EAT-konseptet skrev "ho" i hver eneste artikkel (de var på bokmål) og jeg klarte rett og slett ikke å lese dem, det vrengte seg i meg.

Gammel 19-10-09, 10:09   #116
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg får også kløe når objektsformene glemmes: "Hun sa til han at hun hadde gitt det til han"...

Mest muntlig, men hva er det som får folk til å tro det gir mening å si "bekymringsfullt" når de mener at noe gir grunn til bekymring, dvs. at noe er er bekymringsverdig? Bekymringsfull betyr full av bekymring, for #%! Jens og Kristin kan være bekymringsfulle, men hvordan kan statsbudsjettet være bekymringsfullt? Sover det dårlig om natta? Våkner det kaldsvett mellom permene sine og engster seg over eiendomsskatten?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:11   #117
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Apropos det, hvordan kan priser være dyre? Kjøper man priser?

Gammel 19-10-09, 12:10   #118
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg får også kløe når objektsformene glemmes: "Hun sa til han at hun hadde gitt det til han"...

Dette er sånn vi lærte det på skolen. Vi lærte at objektsformen ham var gammeldags og på vei ut, det holdt lenge å bruke han både som subjekt og objekt. Hørte jeg på dem? nope.

Gammel 19-10-09, 12:11   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BlanDt er forresten en vanlig feil jeg får litt hetta av.

Gammel 19-10-09, 12:12   #120
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Apropos det, hvordan kan priser være dyre? Kjøper man priser?

Snusere gjør vel det, kanskje?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.