Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serier av Sopranos-kvalitet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-09, 01:22   #61
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?

Sopranos er veldig bra, men for meg er Serien over alle Serier "The Wire". "Corleone" var virkelig bra den også. Likte "Rome" også, kjempespennende
Og akkurat nå har jeg en skikkelig godbit liggende i DVD-hylla og venter på meg, sesong 6 av "Wire in the blood"

Gammel 15-10-09, 12:29   #62
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Stemmer det at det er to sesonger av den ? I så tilfelle har me begge. Fekk dei i presang.

Eg og mannen er litt skeptisk. Enten balanserer den på ei hårfin linje, eller så bikker den over og blir teit.

Den syntes jeg bikket over. Allerede etter en 4-5 episoder. Så ferdig hele første sesong og et par episoder av sesong 2, men det ble bare teitere og teitere.

Og True Blood har ikke Sopranos-kvalitet. Jeg hadde håpet det, i og med at jeg liker det meste fra HBO. De første 3-4 episodene var interessante nok, men så tok det av med folk som blir til hunder og halve besetningen drept på ei uke. Nei, dette ble for fjortis for meg. Jeg har riktig nok bare sett den første sesongen, men den sluttet så tragisk at jeg ikke gidder å gi det en sjanse til.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 13:00   #63
Majka
Kometkamerat

Majka sin avatar

Medlem siden: May 2008
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Jeg vil slå et slag for Deadwood. Kongeserie, som det dessverre ble laget bare 3 sesonger av.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 18:00   #64
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den syntes jeg bikket over. Allerede etter en 4-5 episoder. Så ferdig hele første sesong og et par episoder av sesong 2, men det ble bare teitere og teitere.

Og True Blood har ikke Sopranos-kvalitet. Jeg hadde håpet det, i og med at jeg liker det meste fra HBO. De første 3-4 episodene var interessante nok, men så tok det av med folk som blir til hunder og halve besetningen drept på ei uke. Nei, dette ble for fjortis for meg. Jeg har riktig nok bare sett den første sesongen, men den sluttet så tragisk at jeg ikke gidder å gi det en sjanse til.

Hmmm, jeg sliter! Har fått anbefalt Tru Blood, men det jeg har lest får meg til å bli Men så jeg at Monsoon synes den var kjekk og Sopraos-kvalitet, og hun har jo gitt uttrykk for at hun har sånn ca samme smak som det jeg har. Men når jeg leser det du skriver i spoileren... igjen. Jeg fikser ikke sånn overnaturlige greier særlig godt. Jeg vil ha mer serier av typen Sopranos, Six Feet Under og Mad Men

Deadwood? Det er sånn western-serie? Lurer på om det er den mannen har ymtet frampå om at han ønsker å se. Den og Rome?

Gammel 15-10-09, 18:08   #65
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hmmm, jeg sliter! Har fått anbefalt Tru Blood, men det jeg har lest får meg til å bli Men så jeg at Monsoon synes den var kjekk og Sopraos-kvalitet, og hun har jo gitt uttrykk for at hun har sånn ca samme smak som det jeg har. Men når jeg leser det du skriver i spoileren... igjen. Jeg fikser ikke sånn overnaturlige greier særlig godt. Jeg vil ha mer serier av typen Sopranos, Six Feet Under og Mad Men

Deadwood? Det er sånn western-serie? Lurer på om det er den mannen har ymtet frampå om at han ønsker å se. Den og Rome?

OZ, sier jeg jo!

Jeg har sett 2 episoder av både Deadwood (liker ikke western) og Rome (for pompøst) uten at det fenget, men jeg innser at det ikke er nok til å vurdere serien.

Gammel 15-10-09, 18:14   #66
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: Jeg liker Fantasy. Hvis du synes Ringenes Herre og Harry Potter var dust, for eksempel, så kan det være Trueblood blir feil. (Ikke fordi de ligner, men det er jo magiske vesener og sånt.) I tillegg er jeg en sucker for alt som har med sørstatene å gjøre, så det var nok det som virkelig gjorde utslaget hos meg. Jeg synes aksentene, omgivelsene (trærne!), klærne, ja, alt sammen var helt fantastisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 18:26   #67
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

OZ, sier jeg jo!

Jeg har sett 2 episoder av både Deadwood (liker ikke western) og Rome (for pompøst) uten at det fenget, men jeg innser at det ikke er nok til å vurdere serien.

OZ? Ok, må finne mer ut om den

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Milfrid: Jeg liker Fantasy. Hvis du synes Ringenes Herre og Harry Potter var dust, for eksempel, så kan det være Trueblood blir feil. (Ikke fordi de ligner, men det er jo magiske vesener og sånt.) I tillegg er jeg en sucker for alt som har med sørstatene å gjøre, så det var nok det som virkelig gjorde utslaget hos meg. Jeg synes aksentene, omgivelsene (trærne!), klærne, ja, alt sammen var helt fantastisk.

Liker Harry Potter, ikke overbegeistra for Ringenes Herre (som en av de få ). Men Harry Potter er jo en sjanger i seg selv. Det er eventyr. Blir litt skeptisk til sånn som er "liksom-virkelig". Eneste jeg synes er litt morsomt er Wizards of Waverly Place, som jeg ser sammen med ungene, men det er jo ment til å være barnslig :knegg.

Jeg liker serier med dype karakterer, som spinner om det samme temaet om og om igjen. Sånn som sykehusserier alla Houserog krimserier alla CSI. Det sistnevnte er ok å se løsrevne episoder av, men ikke noe jeg orker å se episode på episode av.

Tror tappen vi gjorde var å begynne med Den Beste Serien, for det er jo ingenting som helt kan måle seg med Sopranos Selv om Six Feet under og Mad Men er i samme klasse i det minste.

Kanskje jeg rett og slett bare skal skifte sjanger helt og begynne med 30 Rock? Den er jo morsom, om enn ikke særlig dyp

Gammel 15-10-09, 18:56   #68
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg liker serier med dype karakterer, som spinner om det samme temaet om og om igjen. Sånn som sykehusserier alla Houserog krimserier alla CSI. Det sistnevnte er ok å se løsrevne episoder av, men ikke noe jeg orker å se episode på episode av.

Da tror jeg du vil like OZ, om det er begrunnelsen.

Jeg kan forresten legge til at jeg syns Criminal Minds er av de bedre amerikanske krimseriene, uten at den er helt topp. Verdt å prøve. Om du liker britisk krim á la Mord og mysterier (Midsummer murders), kan jeg anbefale min og mannens nyoppdagede favoritt: Jonathan Creek.

30 Rock har jeg ikke sett, men jeg elsker Flight of the Conchords. Ustyrtelig morsomt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.