Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 14:16   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!

Jeg er av dem som nekter å spise julemarsipan og drikek julebrus før det enten heter desember, eller vi har kommet til første adventshelga. Og det eneste jeg er litt småsur for, er at da ER marsipanen tørr, og derfor er jeg ikke glad i julemarsipan, selv om jeg generelt liker marsipan. Sikkert min egen feil. Den er kanskje bedre nå. Men jeg har for vane å finne frem julebrud og julemusikk og julemarsipan samtidig, og det er ikke i oktober... Den som "maser hull i hodet" er min mann, som slett ikke er helt vant til slike "regler", og veldig glad i julemarsipan...

Gammel 14-10-09, 14:21   #62
Lizzie

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvordan i ALLE DAGER klarte du å ha julemarsipan liggende til sommeren? Her hadde de forsvunnet lenge før påskemarsipanen kom i hus, i allefall!

Den hadde gjemt seg i skapet og kom frem under en storopprydding!
Jeg tror aldri mannen får julemarsipan på kaken sin i juli igjen. Julimarsipan - det er jo veldig likt.

(Og ikke var den tørr og fæl heller...)

Gammel 14-10-09, 14:26   #63
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er av dem som nekter å spise julemarsipan og drikek julebrus før det enten heter desember, eller vi har kommet til første adventshelga. Og det eneste jeg er litt småsur for, er at da ER marsipanen tørr, og derfor er jeg ikke glad i julemarsipan, selv om jeg generelt liker marsipan. Sikkert min egen feil. Den er kanskje bedre nå. Men jeg har for vane å finne frem julebrud og julemusikk og julemarsipan samtidig, og det er ikke i oktober... Den som "maser hull i hodet" er min mann, som slett ikke er helt vant til slike "regler", og veldig glad i julemarsipan...

I følge Nidar lager de julemarsipan fra sommeren og frem til november. Noen typer kommer ikke før i november heller, det er bare et begrenset utvalg nå i oktober. Så det skulle være muligheter for å få fersk marsipan til jul,,,,

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:33   #64
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

De presenterer dem i alle fall ikke i butikken før november, men jeg trodde de laga alt samtidig, når de først holdte på med sånne ting? Sånn i forhold til svar gitt tidligere i tråden, så stemmer det...
Uansett, jeg SKJØNNER hvorfor de gjør det sånn, jeg er bare litt sånn "regelbundet". Jeg spiser ikke softis før 1. mai heller, fordi vi i min barndom hadde en tradisjon som morfar innførte da hans barn var små, softis 1. mai. For en arbeidermann (med 9 unger) var det et sterkt poeng i å feire 1. mai med noe så spesielt som en softis, nå er ikke softisen like spesiell lenger, men 1. mai-tradisjonen har jeg. Og altså 1. desember/1. adventhelga greier for juleting. Selv om deler av meg har veldig LYST på julebrus (og julemrsipan forsåvidt) nå...

Gammel 14-10-09, 15:23   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt alvorlig betalt; jeg liker best marsipanpølser og kolibripølser eller hva pokker det heter.
De lager de både til jul og til påske, eneste forskjellene er emballasjen.
Det koster dem neppe mer enn 2,50 å blande juleemballasjen (rød) og påskeemballasjen (gul) til en oransje variant de kan selge høstmarsipanen sin i.

Gammel 14-10-09, 15:37   #66
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Nidar lager også marsipan hvert år. To ganger i året, til og med.

Jammen, jeg mente: hvordan klarer Freja å holde det gående med marsipansalg som ikke er lønnsomt, når de selger så lite?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 19:22   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Altså, Nidar sin marsipan skal komme til jul og påske. Høstmarsipan blir jo bare tull!

Helårsmarsipan og for den saks skyld, da er det jo plutselig ikke noe spesiellt når marsipanen kommer lengre.

Og det å produsere opp julevarer som skal selges en liten måned, det skjønner jeg er dårlig butikk. Så fort vi tipper over i januar må jo julevarene selges på halv-pris, for da er de jo plutselig helt ute av sesong.

Vil tippe Nidar får så mange henvendelser ang. julemarsipan i oktober at de neppe gidder å lese mailene nøye. Men samtidig er det såpass mange som kjøper marsipan i oktober at det lønner seg for de å sende det ut da selv om de møter litt motstand.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 19:41   #68
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å kalle det vintermarsipan og droppe hele julemarsipanen?

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:21   #69
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk svar fra Nidar. Det var i kategorien: "Vi hører hva du sier, men bryr vi oss? Næææææsj!"

Sitat:

Hei og takk for henvendelsen.

Nidar har et godt internt idéforum, der de aller fleste idéene til nye produkter klekkes ut. Vi mottar også en rekke idéer fra forbrukere som har spesielle ønsker og idèer. Dette blir videreformidlet til produktansvarlig og arkivert i eget idé-arkiv.

Nidar setter alltid pris på å høre fra forbrukerne, både ris, ros, ønsker og idéer, og du må gjerne sende inn forslag til nye produkter. (Vi kan ikke love deg at du vil finne det i butikken, men hvem vet? Kanskje Nidar en gang i fremtiden vil lage produktet som du ønsker.)

Gammel 14-10-09, 20:22   #70
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei til ALT som har med jul å gjøre i oktober. Jula kommer fort nok, den.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:23   #71
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal, det var ikke helt uventet. Det jeg skulle ønske de faktisk gjorde var å foreta en markedsundersøkelse for å se om det finnes et reelt marked for dette.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:23   #72
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Idé-arkiv, ja. Der blir de nok liggende i fred. De følte for å påpeke at de fleste idèene deres kom internt. He he.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:38   #73
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samma hva du kaller den, bare den er på halv pris i januar!

Gammel 14-10-09, 22:11   #74
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vi har en marsipangris i eske stående fra jul i fjor. Den kan vel snart gå selv tipper jeg

Men marsipan er godt da. Det er bare det atman må komme på å åpne pakka først...

Gammel 14-10-09, 22:25   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det ingen som har stilt det mest opplagte spørsmålet her, nemlig: Hvordan kan vi få til et FP-treff på en godterifabrikk?

Gammel 14-10-09, 22:29   #76
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvordan kan vi få til et FP-treff på en godterifabrikk?

Gammel 14-10-09, 22:37   #77
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville vært tidenes treff altså. Jeg er sikker på at vi kan få det til. FP klarer alt! Et slags julebord, kanskje?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:38   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloweenmarsipan kanskje? Det kunne jo blitt morsomt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:39   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men jeg har for vane å finne frem julebrud og julemusikk og julemarsipan samtidig, og det er ikke i oktober... Den som "maser hull i hodet" er min mann, som slett ikke er helt vant til slike "regler", og veldig glad i julemarsipan...

Ingenting slår vel julebrura, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 22:43   #80
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
føleri, marsipanengasjement

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.