Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender til barna

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 23:08   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Adventskalender til barna

Noen som har noen smarte tips der. Hva har dere i kalenderen til deres små håpefulle?

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:09   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender til barna.

Åh, litt av hvert. Jeg elsker å handle inn til kalenderen, og begynner tidlig på høsten å finne ting og tang. Det er så gøy!

Gammel 08-10-09, 23:12   #3
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Jeg og elsker det, elsker alt med julen.

Prøver og kjøpe noen både jenten liker og noe som er fornuftig. Slikt som hårpynt, strømper, truser, kremmer ol. Men jeg er litt usikker på om jeg kjøper for "store" ting i kalenderen. Hvor mye bruker dere pr gave sånn ca?

Gammel 08-10-09, 23:20   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender til barna

Her blir det en salig blanding av aktiviteter, sjokolade og småting tror jeg. Vi bruker minimalt med penger på det, våre to kommer til å få så mer enn nok på juleaften.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:21   #5
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Her blir det en salig blanding av aktiviteter, sjokolade og småting tror jeg. Vi bruker minimalt med penger på det, våre to kommer til å få så mer enn nok på juleaften.

Aktiviteter er bra. Har du noen tips?

Vi har hatt med baking og julepyntlaging.

Gammel 08-10-09, 23:22   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene får kun gaver i pakkekalenderen i helgene. Da gjerne ting som vi kan gjøre sammen, som materiale til å lage julepynt ol. De får også litt godis på lørdagen.
Ellers i ukedagene har de lego/littlest petshop kalendere.

Gammel 08-10-09, 23:23   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her blir det også aktiviteter og småting.
En dag får han de gamle pepperkakeformene, da skal vi bake. En dag får han hobbyting, da skal vi lage noen juleting og den 20 kommer Putti Plutti Pott lua og den slitte CD'en, det er da vi skal på Spektrum og se den.
Så blir det noen småtteri som jeg ikke helt har funnet ennå.

Gammel 09-10-09, 00:16   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har enda ikke bestemt meg for om ungene skal få hver sin presang hver dag, men når alt kommer til alt, så finner jeg nok på 48 små presanger. Vel, jeg skal sørge for at noen av dem er aktiviteter og de kan de få sammen. Baking av lussekatter, pepperkakeverksted, tur i svømmehallen osv. I tillegg får de mye som de trenger; sokker, klær, hårstæsj (til snuppa).

Jeg bruker en liten formue på kalenderen, men den blir satt stor pris på.

Gammel 09-10-09, 00:25   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har egentlig kjøpt en Littlest Pet shopkalender til hver av dem på eBay, men får jeg tid vil jeg kanskje lage en aktivitetskalender i tillegg? (Kino, baking, eventyr, tur osv)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 01:59   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

I tillegg til en liten ting og en liten sjokoladebit eller noe lignende i hver pakke, har vi alltid laget noe ekstra. Et år lagde jeg 24 små kort med bløte "alle barna" vitser og la oppi, mer stas med artig vits enn sjokoladebit ble det
I fjor fikk vi laget et bilde med eventyret om "den lille røde høna" på, og delte det opp i 24 puslebrikker, en bit hver dag. 13-åringen lo høyt da hun begynte å skjønne hva puslespillet dreide seg om.
Jeg lurer fælt på hva jeg skal finne på i år. Selve pakkene er klare, det var jo vitterlig salg på "Glitter" i sommer

Gammel 09-10-09, 08:04   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ofte et sett med et eller annet og deler opp i små pakker. I alle fall på mange av dem. Kjøper for kanskje ca. 10 kr pr. dag, og 20 kr pr. dag i helgene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 08:43   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har noen få småting, også har jeg på de aller fleste dagene en pepperkake. Det er nok pakker på julaften hos oss. Og jeg står for alt sammen alene - dermed ble det pepperkakeløsningen de årene vi hadde veldig lite penger, også har jeg fortsatt med det.

Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:06   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en legokalender, som jeg pakker om. Jeg tipper disse vil utgjøre 16 - 18 av dagene. Hver lørdag blir det en julesjokolade, og de resterende tomme dagene fylles nok med et par votter, en lue etc.

Vi gjorde det samme i fjor, og da var det Lego Castle som var i kalenderen. På morgenen på julaften fikk han da en eske med ridderborg av lego, som han og pappaen brukte hele dagen på å bygge, og som da disse figurene fra kalenderen ble satt inni. Det var stor suksess. Jeg kunne tenke meg å gjøre det samme i år, men det er kanskje ikke noen egnete esker for Lego Pirates? Noen som har sett noe bra der?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:14   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vurderer å kjøpe lego kalender og putte legoen i pakkekalenderen.
Blir det ikke det så blir det nok en del småbiler i pakkene i år.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:26   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

jentene på 6 og 8 blir ikke noe problem. Det er mye værre å finne ut hva jeg skal kjøpe til gutten på snart 12.... Noen som har samme problemstilling?

Jentene får petshop, små samlehunder, klemmer ol. Glitter og stas.

Gammel 09-10-09, 12:13   #16
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt fargeblyanter i gull og sølv, to pent brukte DVDer her på FP, tre bøker på billigsalg, og noen små skrivesaker i en pakke. I tillegg har jeg kjøpt en dukkestelleveske med masse stæsj i, bleier og tåteflasker og sånt. Den deler jeg opp. Alt dette er allerede kjøpt inn. I helgene vil jeg gjerne ha aktiviteter, og det tror jeg at jeg skal få til. På lørdagene får hun en liten nissesjokolade i tillegg til kalendergaven.

Første desember får hun et kalenderlys, og trettende får hun glitter til å pynte seg til Lucia med. Lille julaften får hun en ekstra fin juletrepynt til å henge på treet (det får hun hvert år).

Jeg prøver å handle litt gjennom året, og syns ikke jeg bruker så mye på kalenderen. Noen av tingene ville hun uansett ha fått. Og jeg syns det er bedre å bruke litt mer penger på ordentlige ting, enn å bare kjøpe ræl, når man først har bestemt seg for å ha pakkekalender. Vi koser oss skikkelig med kalenderen begge to, og jeg gleder meg til å lage kalender til Lillebror neste år.

Gammel 09-10-09, 12:17   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke helt hva vi skal finne på, til knerten som er 16 mnd i desember... Kalender får han, mamma har brodert den, hun bare lurer på hva hun kan få putte inni... (Siden jeg ikke har introdusert ham for snop enda, det var nok snop i min da jeg var 16 mnd for 29 år siden...)

Han hadde nok satt pris på små minitomater og agurkbiter knerten min, men noe sier meg at den på julaften vil være litt.... lite fristende, når vi kommer så langt

Gammel 09-10-09, 12:18   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg aner ikke helt hva vi skal finne på, til knerten som er 16 mnd i desember... Kalender får han, mamma har brodert den, hun bare lurer på hva hun kan få putte inni... (Siden jeg ikke har introdusert ham for snop enda, det var nok snop i min da jeg var 16 mnd for 29 år siden...)

Han hadde nok satt pris på små minitomater og agurkbiter knerten min, men noe sier meg at den på julaften vil være litt.... lite fristende, når vi kommer så langt

Lego! Kjøpt et stort duplosett og del det opp. Dyrehage for eksempel. Det har jeg tenkt at Lillebror skal få neste år.

Gammel 09-10-09, 12:20   #19
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hva med og kjøpe en boks med duplo eller littell people og dele opp og ha i kalenderen.

Gammel 09-10-09, 12:20   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har tenkt på det ja, men det er ikke så mye som er for en som faktisk er så liten da... Men, jeg tror likevel at det antakelig likevel blir det, om han setter litt lite pris på det i begynnelsen, så går det nok seg til

Takk for at du minnet meg på det, nå må jeg bare huske det til mamma begynner å "mase"...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.