|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Adventskalender til barnaNoen som har noen smarte tips der. Hva har dere i kalenderen til deres små håpefulle? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barna.Åh, litt av hvert. Jeg elsker å handle inn til kalenderen, og begynner tidlig på høsten å finne ting og tang. Det er så gøy!
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barna.Jeg og elsker det, elsker alt med julen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barna
Aktiviteter er bra. Har du noen tips? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Adventskalender til barnaUngene får kun gaver i pakkekalenderen i helgene. Da gjerne ting som vi kan gjøre sammen, som materiale til å lage julepynt ol. De får også litt godis på lørdagen.
|
|
|
#7 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Adventskalender til barna.Her blir det også aktiviteter og småting.
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Adventskalender til barnaJeg har enda ikke bestemt meg for om ungene skal få hver sin presang hver dag, men når alt kommer til alt, så finner jeg nok på 48 små presanger. Vel, jeg skal sørge for at noen av dem er aktiviteter og de kan de få sammen. Baking av lussekatter, pepperkakeverksted, tur i svømmehallen osv. I tillegg får de mye som de trenger; sokker, klær, hårstæsj (til snuppa).
|
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Adventskalender til barnaHar egentlig kjøpt en Littlest Pet shopkalender til hver av dem på eBay, men får jeg tid vil jeg kanskje lage en aktivitetskalender i tillegg? (Kino, baking, eventyr, tur osv) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Adventskalender til barnaI tillegg til en liten ting og en liten sjokoladebit eller noe lignende i hver pakke, har vi alltid laget noe ekstra. Et år lagde jeg 24 små kort med bløte "alle barna" vitser og la oppi, mer stas med artig vits enn sjokoladebit ble det
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Sv: Adventskalender til barnaJeg kjøper ofte et sett med et eller annet og deler opp i små pakker. I alle fall på mange av dem. Kjøper for kanskje ca. 10 kr pr. dag, og 20 kr pr. dag i helgene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Adventskalender til barnaJeg har noen få småting, også har jeg på de aller fleste dagene en pepperkake. Det er nok pakker på julaften hos oss. Og jeg står for alt sammen alene - dermed ble det pepperkakeløsningen de årene vi hadde veldig lite penger, også har jeg fortsatt med det. |
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Adventskalender til barnaJeg har kjøpt en legokalender, som jeg pakker om. Jeg tipper disse vil utgjøre 16 - 18 av dagene. Hver lørdag blir det en julesjokolade, og de resterende tomme dagene fylles nok med et par votter, en lue etc. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Adventskalender til barnaVurderer å kjøpe lego kalender og putte legoen i pakkekalenderen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Adventskalender til barnajentene på 6 og 8 blir ikke noe problem. Det er mye værre å finne ut hva jeg skal kjøpe til gutten på snart 12.... Noen som har samme problemstilling?
|
|
|
#16 |
|
WF: BNBE
Sv: Adventskalender til barnaJeg har kjøpt fargeblyanter i gull og sølv, to pent brukte DVDer her på FP, tre bøker på billigsalg, og noen små skrivesaker i en pakke. I tillegg har jeg kjøpt en dukkestelleveske med masse stæsj i, bleier og tåteflasker og sånt. Den deler jeg opp. Alt dette er allerede kjøpt inn. I helgene vil jeg gjerne ha aktiviteter, og det tror jeg at jeg skal få til. På lørdagene får hun en liten nissesjokolade i tillegg til kalendergaven.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Adventskalender til barnaJeg aner ikke helt hva vi skal finne på, til knerten som er 16 mnd i desember... Kalender får han, mamma har brodert den, hun bare lurer på hva hun kan få putte inni... (Siden jeg ikke har introdusert ham for snop enda, det var nok snop i min da jeg var 16 mnd for 29 år siden...)
|
|
|
#18 |
|
WF: BNBE
Lego! Kjøpt et stort duplosett og del det opp. Dyrehage for eksempel. Det har jeg tenkt at Lillebror skal få neste år.
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Hva med og kjøpe en boks med duplo eller littell people og dele opp og ha i kalenderen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Adventskalender til barnaVi har tenkt på det ja, men det er ikke så mye som er for en som faktisk er så liten da... Men, jeg tror likevel at det antakelig likevel blir det, om han setter litt lite pris på det i begynnelsen, så går det nok seg til
|
![]() |
|
|