Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 12:34   #10
hagenisse
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2009
hagenisse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Alle linkene her handler om barn over 6 år, og det er nok heller ingen her som er i mot moderat trening og bevegelse.

Det er det ekstreme i dette det reageres på. For øvrig så reagerer folk i Olympiatoppen også.

Står ingenting om over 6 år i første linken jeg postet:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=43

Skjønner ikke hva som er farligt med at gutten trener vekter 2 ganger i uka.. Vil egentlig si at det er mindre skadligt for en gutt under 6 år, enn en i 10 års aldern, da små unger er meget fleksible.
Desto mykere du er, desto mindre sjangs for skader er det.

Nå skal jeg ta et greit eksempel på det, se på ungene når de sitter:

Prøv å kom like langt ned, vær like rett i ryggen, og ha helene nede i bakken.
Få voksene som klarer dette uten å tøye regelmessigt
Å gå dypt i knebøy er skadeforebyggende for knær, unger kan gå så dypt de bare vil. Dvs, mindre skaderisiko en voksene for knærene..

Til dere som tviler, og er sterkt imot at ungene deres skal løfte vekter, LES litt, sitt dere ned å samle info fra begge sider av saken, før dere sier "styrketrening er galt for barn" for så å slippe barnet ut på fotball banen der han kanskje ryker menisken eller får andre kneskader..

Jeg skal gi sønnen min valget selv hva han vil drive med når den dagen kommer, men om han vil være med pappa'en sin å løfte vekter (under kontrollerte former) så skal han få lovt til det.

hagenisse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.