|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Hva synes du om tatoveringer? | |||
| Synes det er pent/stilig |
|
25 | 10,87% |
| Harry |
|
40 | 17,39% |
| Stygt |
|
38 | 16,52% |
| Kommer an på |
|
127 | 55,22% |
| Vet ikke |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 230. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Jeg angrer ikke på min. Har hatt den i 10 år til sommeren og tror egentlig ikke jeg kommer til å angre på den noensinne. Men den er jo ganske diskrét da.
|
|
|
#142 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tatovering, stygt eller flott?
OK, så du syns at det burde bety noe for andre? Hvorfor det? Er det ikke opp til hver enkelt å bestemme hvorfor de tatoverer seg? Hvorfor kan ikke 'utsmykning' være grunn nok?
Jeg regner med at alle som tatoverer seg syns det er kult med tatovering, jeg vet ikke om noen som sier "Åh, jeg virkelig hater tatoveringer, det er megastygt, men dette kinesiske tegnet betyr så mye for meg, at jeg må ha det allikevel".
|
|
|
#143 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Har en tattovering på skuldren, og liker den. Ønsker en til nederst på ryggen. Jeg krysset av for at det kommer an på. Alt er ikke pent. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Forresten synes mannen at det er stilig - og litt sexy - og da betyr det ikke noe hva andre (og da damer spesielt) måtte mene. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
|
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Jeg skjønner godt hva Bæret mener. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Ok, så jeg får ikke lov å ha den meningen? Men du skal kunne synes at man kan tatovere seg bare for at de synes det er pent/kult og whatever?
|
|
|
#147 |
|
Glamorøs
|
Du skjønner tydeligvis ikke helt hva meg mener. Du har en mening på vegne av andre, jeg mener at folk kan få ha de grunnene de vil. Du vil gjerne copyrighte hva som er en god grunn, jeg syns folk kan bestemme det selv. Du mener at betydning er viktigst, og at kun fordi det er kult ikke er god nok grunn, jeg mener det at man syns det er kult er hovedgrunnen til de aller fleste tatoveringer.
|
|
|
#148 |
|
Aktiv
![]() |
Nei, jeg har absolutt ikke mening på vegne av andre. Og jeg vil iallefall ikke copyrighte hva som er en god grunn til å tatovere seg. Tror du misforstår meg litt nå altså.
|
|
|
#149 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Med tanke på om man gjøre noe fordi det er kult, så tenker jeg at en frivillig permanenet endring av kroppen bør være litt mer gjennomtenkt enn extensions eller falske negler.
|
|
|
#150 |
|
|
Sv: Tatovering, stygt eller flott?Jeg er selv ganske klar på at mine tatoveringer er et minne om den tiden de ble tatt i. Hva som var viktig for meg da. Min neste kommer til å være veldig klar på de tingene som er viktige for meg nå, og det skader ikke å huske hva den 26 år gamle aC levde for om 25 år heller. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Opp og ned
|
Det var da veldig mye meninger som går på bekostning av andre. Vist du syns det er så grelt så si det og bli ferdig med det. Ikke utdyp deg i noe du egentlig ikke vet noe om, siden du ikke har en selv.
|
|
|
#152 |
|
Opp og ned
|
Haha, kanskje det hadde vært noe. En stor kaffelatte bakpå ryggen.
|
|
|
#154 |
|
Aktiv
![]() |
Spørsmålet fra hovedinnlegger var om tatovering var stygt eller flott - og det sto ingenting om at man måtte ha en egent tatovering for å uttale seg, derfor kan jeg ha akkurat de meningene jeg vil. Dette blir litt for dumt altså. Dere som har tatovering skal kunne mene og synse hva dere vil, men jeg som ikke har får ikke det?
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Glamorøs
|
Neivel? Det var slik jeg oppfattet dette:
Selvfølgelig er det dumt å tatovere noe man angrer på, men det at den har betydning er ikke det som er det avgjørende. Å tatovere navnet til kjæresten må jo være den ultimate tatoveringen med betydning, men sikkert også den type tatovering som man oftest angrer på, skulle forholdet ta slutt.
|
|
|
#158 |
|
Opp og ned
|
Ingen plasse hvor noen har utnevnt at man må ha en tatovering for å synes noe. Det jeg reagerer på er uttalelsen om hvorfor man skal ha en tatovering, at den må bety noe og at du mener veldig mye om noe som er et enkelt svar.
|
![]() |
|
|