Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva putter du i vedovnen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 22:16   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva putter du i vedovnen?

Kun ved. Og innimellom konfidensielle papirer. Og planker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:16   #22
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Kan legge til at denne ovnen står nedi gangen, og har ikke glassdører. Tror ellers varmen tar knekken på alt levende...
Tror ikke en stakkars bleie i ny og ne sammen med lassevis med ved gjør skade

Muligens ikke, men har aldri hørt at noen fyrer med bleier før.
:lærer:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:17   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi fyrer med ved, kledningsrester som ikke er bahandlet (sibirsk lerk), stenderverk (hvitt tre), og av og til bruketter. Når jeg tenner opp bruker jeg papp og avispapir og stearinstumper. Ovnen vår er elendig, så uten stearinstumper får vi ikke fyr. jeg gleder meg til den skal byttes ut i peisovn som kan sees fra tre kanter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:18   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Muligens ikke, men har aldri hørt at noen fyrer med bleier før.
:lærer:

Svigermor gjør. Hun fyrer i tillegg med alt annet som faller henne inn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:19   #25
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi har ny ovn, og den tåler visst bare ved.

Det stemmer nok. Nye ovner egner seg heller ikke til stort annet bla pga dårligere trekk. Det er en enorm trekk i den gamle ovnen vår, og jeg er heller ikke så redd for den.

Gassene fra brente bleier er ikke farligere enn gassene fra en del brente (ubehandla) tresorter. Dvs ikke farlig i det hele tatt.

Gammel 10-01-07, 22:20   #26
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ved og briketter.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 22:28   #27
TBM
Passiv

Standard

Vi fyrer med ved - har helt sikkert ved for 6-7 år framover. Det var ganske tilgrodd på tomta vår da vi kjøpte huset vårt for noen år siden.

Enkelte har noe mye rart for seg da - uhygienisk med bleier? - vet dere ikke at det blir helt "rent" når det brenner opp?

Uansett kaster vi bleiene i søpla her, men på et landsted vi har gikk alltid bleiene i vedovnen.

Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:07   #28
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Ved og oppfyringsbriketter. Av og til konfidensielle papirer (etter at vi har hatt storrydding )

Gammel 11-01-07, 01:04   #29
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I vedovnen brenner vi ved (og litt avispapir nr vi tenner opp )
Må inrømme at jeg ergrer meg litt over naboen som brenner alt mulig i ovnen sin; impregnerte plankebiter, søppel av ymse slag m.m. Det lukter ikke bra, og jeg er ikke glad for de gassene barna puster inn når vi er ute
Og miljømessig er det også en uting å fyre opp alt mulig rask

Gammel 11-01-07, 01:54   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved og opptenningsbriketter, kanskje en avisside eller to, og alle papirer med fødselsdato på
Vi har helt ny rentbrennende ovn i stua, og peisen på kjøkkenet er også av ganske så ny dato.

Naboen vår fyrer opp all søppel, og der velter det sort røyk ut av pipa i timesvis. Det er ikke spesielt miljøvennlig

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 07:35   #31
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi fyrer med ved og litt avispapir når vi tenner opp.

Gammel 11-01-07, 08:18   #32
Lotta
Fullverdig medlem

Lotta sin avatar

Hvor: Midt-norge
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi bruker å fyre med ved og brikketter. Og de varmer veldig godt.
Vi bruker også å tenne opp med opptenningsbrikketter og papp.
For ellers så går papiravfallet vårt fult.

Gammel 11-01-07, 08:48   #33
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Vi benytter kun ved og opptenningsbrikketter. Ikke avispapir, da vi har fått besked av peisleverandøren at dette ikke er bra!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 08:55   #34
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ved
Opptenningsbrikker (stearin)
Papp
Papir

Ikke pokker om jeg kaster bleier inn i den fine ovnen min da!

Gammel 11-01-07, 08:57   #35
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ved, avispapir og opptenningsbriketter.

På hytta har vi ofte brent bleier, det går så det suser det.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:43   #36
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Enkelte har noe mye rart for seg da - uhygienisk med bleier? - vet dere ikke at det blir helt "rent" når det brenner opp?

Jeg tenkte på lukten før bleien er helt brent opp, jeg
Klart jeg vet at det blir aske av det, men jeg tenkte på prosessen jeg.

Vel vel, det er flere som faktisk gjør det så da går det jo an, uten lukt osv.

Ny erfaring for meg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:52   #37
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fyrer bare med ved. Tenner opp med briketter. I tillegg har vi rentbrennende ovn, så jeg har god samvittighet når jeg fyrer. Når naboen fyrer går det ikke an å ha vinduene åpne, for det siver sur røyk rett inn til oss. Lurer på hva slags ovn og brensel de bruker.

Gammel 11-01-07, 09:56   #38
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når naboen fyrer går det ikke an å ha vinduene åpne, for det siver sur røyk rett inn til oss. Lurer på hva slags ovn og brensel de bruker.

En nabo av oss hadde også forferdelig sur røyk - viste seg at han hadde fuktig ved... Sier ikke at naboen din har det, men vil bare få fram at selv om det lukter surt så kan det være bare ved... Rå ved er vel forresten også ille for pipa, er det ikke?

Gammel 11-01-07, 10:05   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke ovn enda, men jeg har også brent noen bleier i min tid. Ikke så mange da.

Gammel 11-01-07, 10:51   #40
Therese
Fullverdig medlem

Therese sin avatar

Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi fyrer kun med ved.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.