|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteEnig med de andre her. Jeg vet at de pleier å stenge kjøttdisken tidligere, men jeg synes ikke noe om at den stenger når de selv har lyst å begynne å vaske. Om de har en policy på at den stenger 21:30, så er det jo greit, da vet man det. Men det er noe annet om man aldri kan vite når den som jobber bak disken har startet å vaske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg kan forstå at de ansatte gjør butikken klart til stenging ved stengetid. Da jeg jobbet i fotobutikk, stengte jeg av og rengjorde fremkallingsmaskine en halvtimes tid før stengetid. For det eksisterte ikke overtidsbetaling der i gården. Men det er jo noe med hvordan man sier dette til kunder. Det er forskjell på "Ser du ikke at jeg har vasket maskinen" og "Jeg beklager, men vi rengjør maskinen i god tid før stengetid, så jeg kan dessverre ikke skjære opp kjøtt på den før i morgen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatte
![]() |
#24 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg forventer også hyggelige og høflige svar når jeg handler på butikken.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteDu har all rett i klage på uhøflige ansatte, den er jeg helt enig i. Men å forvente at de skal skjære opp pålegg til deg en halvtime før stengetid synes jeg er drøyt. Jeg har selv jobbet i ferskvaredisk og man står som regel alene om kvelden og stenger disken, og det tar ganske lang tid å rydde ut av hele fiskedisken, kjøttdisken og i tillegg vaske maskiner og alt av oppvask ellers. Men kom det kunder etter at alt var pakket vekk, så gikk jeg og hentet for eksempel oppskjært skinke som var pakket ned på kjølerommet. Så kunder fikk det de ville ha selv om jeg holdt på å vaske eller hadde ryddet vekk varer, så fremt det ikke gjaldt oppskjæring av fårikålkjøtt eller pinnekjøtt et kvarter før stengetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg syns de to ansatte som du nevner virker rimelig lite serviceminded. I det første tilfellet så forstår jeg at hvis påleggsskjæreren har blitt vasket at den ikke blir tatt i bruk igjen, men det går jo ann å si ifra på en ordenrlig måte. Hun med biffen var jo bare sur!
![]() |
#27 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteJeg har aldri arbeidet i kjøttdisk, men jeg synes likevel at det skal være opplyst via et skilt eller noe om kjøttdisken stenger før resten av butikken. Ellers ville jeg forventet å bli behandlet på lik linje som jeg ville blitt kl. 1500.
![]() |
#28 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Høflighet blant butikkansatteAt de ikke kuttet pålegg når maskinen er vasket ned forstår jeg forsåvidt, men da burde det stått et skilt om det i butikken. Har opplevd det samme her, men da beklaget den butikkansatte dette veldig, og lovet i samme åndedrag å gjøre mitt kjøtt klar med en gang butikken åpnet dagen etter. (Skulle ha malt opp lammekjøtt)
![]() |
|
|