Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høflighet blant butikkansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 09:24   #21
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.820
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Enig med de andre her. Jeg vet at de pleier å stenge kjøttdisken tidligere, men jeg synes ikke noe om at den stenger når de selv har lyst å begynne å vaske. Om de har en policy på at den stenger 21:30, så er det jo greit, da vet man det. Men det er noe annet om man aldri kan vite når den som jobber bak disken har startet å vaske.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:33   #22
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Jeg kan forstå at de ansatte gjør butikken klart til stenging ved stengetid. Da jeg jobbet i fotobutikk, stengte jeg av og rengjorde fremkallingsmaskine en halvtimes tid før stengetid. For det eksisterte ikke overtidsbetaling der i gården. Men det er jo noe med hvordan man sier dette til kunder. Det er forskjell på "Ser du ikke at jeg har vasket maskinen" og "Jeg beklager, men vi rengjør maskinen i god tid før stengetid, så jeg kan dessverre ikke skjære opp kjøtt på den før i morgen".

Men å jobbe i ferskvaredisk og surmule når folk ber om å få oppskåret kjøtt, det høres jo for utrolig ut til å være sant. Snakk om å være feil person på feil sted! Jeg foreslår at hun kan bytte jobb med den 7 eleven-ansatte som ble sur på meg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 09:46   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Jeg forventer, som hyggelig kunde, hyggelig betjening. De jobber tross alt i servicebransjen.



Jeg skjønner godt din reaksjon og jeg hadde om ikke annet i allefall tatt det videre slik at butikken får anledning til å bedre servicen sin.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:27   #24
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Jeg forventer også hyggelige og høflige svar når jeg handler på butikken.
Jeg ville ikke akseptert slike svar som du fikk. Og jeg skjønner godt at du gikk til en annen butikk.

Jeg opplever sjelden at noen ikke er høflige, eller svar skikkelig når jeg er på butikken. Men det har hendt at jeg har spurt ansatte i butikken hvor enkelte matvarer ligger og da har det hendt at jeg har fått et par sure svar.
Men det skjer svært sjelden. Heldigvis.
Man bør takle kunder på en høflig og serviceinnstilt måte om man vil ha en slik jobb.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:52   #25
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Du har all rett i klage på uhøflige ansatte, den er jeg helt enig i. Men å forvente at de skal skjære opp pålegg til deg en halvtime før stengetid synes jeg er drøyt. Jeg har selv jobbet i ferskvaredisk og man står som regel alene om kvelden og stenger disken, og det tar ganske lang tid å rydde ut av hele fiskedisken, kjøttdisken og i tillegg vaske maskiner og alt av oppvask ellers. Men kom det kunder etter at alt var pakket vekk, så gikk jeg og hentet for eksempel oppskjært skinke som var pakket ned på kjølerommet. Så kunder fikk det de ville ha selv om jeg holdt på å vaske eller hadde ryddet vekk varer, så fremt det ikke gjaldt oppskjæring av fårikålkjøtt eller pinnekjøtt et kvarter før stengetid.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 12:13   #26
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.541
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Jeg syns de to ansatte som du nevner virker rimelig lite serviceminded. I det første tilfellet så forstår jeg at hvis påleggsskjæreren har blitt vasket at den ikke blir tatt i bruk igjen, men det går jo ann å si ifra på en ordenrlig måte. Hun med biffen var jo bare sur!

Jeg ville ha sendt mail, først til butikken, og hvis du ikke får noen tilbakemelding på den, så ville jeg ha sendt en ny mail til hovedkontoret.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:11   #27
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.044
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

Jeg har aldri arbeidet i kjøttdisk, men jeg synes likevel at det skal være opplyst via et skilt eller noe om kjøttdisken stenger før resten av butikken. Ellers ville jeg forventet å bli behandlet på lik linje som jeg ville blitt kl. 1500.

Synes uansett uhøflig behandling av kunder skal sies fra om.
Jeg har gjort det i to tilfeller. En gang på HM og en gang på ICA, der jeg ble snakket til på en måte som ikke hører noe sted hjemme.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:16   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høflighet blant butikkansatte

At de ikke kuttet pålegg når maskinen er vasket ned forstår jeg forsåvidt, men da burde det stått et skilt om det i butikken. Har opplevd det samme her, men da beklaget den butikkansatte dette veldig, og lovet i samme åndedrag å gjøre mitt kjøtt klar med en gang butikken åpnet dagen etter. (Skulle ha malt opp lammekjøtt)
Når jeg handler på Meny forventer jeg mer service enn je gjør andre steder. Faktisk er en av de lokale Rema-butikkene her den butikken med klart best kundebehandling i området. Der er de alltid blide, hjelpsomme og høflige.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no