Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 12:16   #161
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg gjentar det Inagh sa - jeg blir så glad hver gang jeg er innom denne tråden! Glad på deres vegne, glad for at det er mulig å lure seg frem til brukbare metoder, glad for at ting henger sammen, glad for en ny hverdag.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 12:21   #162
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg blir bare så glad hver gang jeg stikker innom denne tråden, jeg. Du er fantastisk, og hva du - og dietten gjør med gutten din, ja det er over enhver forventning - og jeg er så glad for dere!

Jeg kan ikke si det bedre selv. Bøyer meg i støvet for alt du får til!

Gammel 01-10-09, 13:55   #163
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du inspirerer meg.

Jeg har barn som kanskje kunne hatt nytte av mindre melk og gluten. Jeg har ikke overskudd (eller medisinsk oppbacking) til full omlegging per i dag, men på grunn av deg og din innsats så har jeg i alle fall begynt å ta med rismelk og glutenfritt brød med hjem når jeg kan.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:57   #164
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er virkelig en gledens tråd!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:33   #165
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

I går sovnet han 1810 foran barnetv og sov til 2300, da fikk han litt melatoninhjelp og sov til rett før 0700
Jeg gjentar det jeg.
Blid og fornøyd i dag hvertfall!

Å, jeg er så utrolig glad på hans og dine vegne.

Det må da være aldeles fantastisk for deg også? Å endelig få rolige netter?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 14:55   #166
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest denne tråden før, men hvilken opptur! Så fantastisk at han sover, og at det virker!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:09   #167
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, så glad jeg er på deres vegne!

Gammel 01-10-09, 16:48   #168
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det må da være aldeles fantastisk for deg også? Å endelig få rolige netter?

Jeg er enig i at det er helt fantastisk, men hvis m^2 har noen som helst likhet med meg (NB! noe som jeg ikke aner om hun har!) så er hun i sjokk, og tenker bare "utrolig, utrolig, kan det virkelig være sant?" hele tiden.

m^2: Jeg håper inderlig ikke du ligner på meg overhode. Håper du har det fantastisk og marinerer deg selv i "Jeg er bare et fantastisk menneske, se hvor flink jeg er, og tenk at gutten min har det så bra på grunn av meg. Jeg er bare verdens beste mor. " For det er det du fortjener.

Gammel 01-10-09, 17:01   #169
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et spørsmål til ang. oksolater: Har de jeg har oranget under noe å si?

... og tar du bort alt som er over VL? (Neg. er jo bare kjøtt,bakepulver og sprit. )

Gammel 01-10-09, 18:12   #170
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him.

Gammel 01-10-09, 18:50   #171
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at ikke er nok. Det er nok heller , men med smilet den rette veien.

Gammel 01-10-09, 18:57   #172
Skvetten
Passiv

Standard

Denne tråden er så fin.
Det å se at det virkelig nytter er så herlig. Superwoman, det er deg det, m^2. Lillegutt er verdens heldigste barn rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:37   #173
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Dette er litt av en gladtråd.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:47   #174
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Så godt at du ser god effekt av dietten dere er igjennom. For en utrolig jobb du gjør for gutten din.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 20:04   #175
Frantzen
Passiv

Standard

All ære til en fantastisk mamma som får til dette for gutten sin!
Også blir jeg fryktelig glad på dere begges vegne.

Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 20:12   #176
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Et spørsmål til ang. oksolater: Har de jeg har oranget under noe å si?

... og tar du bort alt som er over VL? (Neg. er jo bare kjøtt,bakepulver og sprit. )

GFCF er jo glutenfri/kaseinfri, så den følger jeg slavisk ja. SCD-dietten er den som ligger "i bunnen" for lillegutt, så jeg følger den også - slavisk (special carbohydrate diet). Og salisylater er noe jeg har en magefølelse på, som har vist seg å stemme så langt. O oksalater har vi fått beskjed om
M.a.o velger jeg kun ting for lillegutt som er lavt på hele fjøla. Evt. strekker jeg meg til en M på enten oksalat eller salisylat. Jeg tror jeg har en matvare som er H på en av dem (oksalat, tro?) også, uten at jeg husker akkurat nå hva det er. Nøtter tro? Hvitløk/honning?

Him: lettere i sjokk og "dette KAN jo ikke vare" lzm / sikkert placebo for min del. Jeg innbiller meg det hele - det er bare tøys og tull.

Takk alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger, forresten! Det er så koselig å lese og jeg blir så glad!

Sist redigert av m^2 : 01-10-09 kl 20:23.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 20:14   #177
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag vandret jeg forøvrig inn med lillegutts kvasipizza lagd av guriland-så-mye-rart-litt-quiche-aktig og "saft" laget på kokt plomme, vann og litt søtning. Damene på SFO må jo tro jeg er GAL som diller med dette, men så lenge det hjelper...!

Lillegutt har vært så fornøyd og blid og rolig idag at det er en fryd, var med på besøk hos en venninne og satt og lekte med en lastebil uten å oie rundt sånn som han pleier..Spiser maten sin uten å mukke og ber om mer, og sovnet som en stein.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 20:18   #178
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg blir så veldig veldig glad og rørt over å høre at han (og dermed også du) får det så mye bedre!

(Og takk for forklaringen. Vet du hva som er problemet med salisylat?)

Gammel 01-10-09, 20:26   #179
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er altså så oppløftende og kjekt å lese!

Gammel 01-10-09, 23:18   #180
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så herlig å lese om bedringen til Lillegutt! Jeg må si at han (og du) er heldig som ikke er den kresne typen, det gjør det hele mer gjennomførbart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.