Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolearrangement med inngangsbillett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 13:57   #23
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg har nylig vært med og arrangert to juletrefester, og det er IKKE enkelt å forutsi hvordan det bærer av sted økonomisk. Spesielt vanskelig er det når FAU er nyoppstartet (som i første klasse), slik at man ikke har en "buffer" liggende fra tidligere arrangmenter.

Dersom det er en grøtfest der foreldre skal legge ut penger for grøten, blir det vanskelig å beregne hvor mange porsjoner man skal bestille dersom det blir vanlig salg av grøt.
Dersom 70 personer sier at de skal komme og 20 personer faller fra/ikke kjøper grøt, så sitter FAU med en regning på ca 800 kroner.
I tillegg skal man kjøpe inn engangsbestikk, - fat og kopper, lys, servietter, kanskje noen utloddingsgevinster, søppelsekker, loddbøker saft og sikkert mye mer.
Jeg kan ikke tenke meg at noen som arrangerer slikt putter et eventuelt overskudd i egen lomme. Det vanlige er at det legges i en egen kasse eller settes inn på egen konto, slik at man har noe å gå på ved neste arrangement.

MEN, jeg er enig i at det er utrolig uheldig dersom konsekvensen blir at noen ikke kan delta på et slikt arrangement.
Forhåpentligivs vil inngangspenger og loddsalg medføre litt mindre egenbetaling neste gang. Hvis ikke kan du kanskje formidle til klassekontakten at FAU bør oppfordres til å legge lista litt lavere neste gang - kanskje ved å droppe grøt - slik at alle får mulighet til å komme.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.