Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 20:43   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Planer for mating?! Har ikke tenkt på det en gang jeg. Men det er sikkert veldig lurt å prøve med flaske ganske tidlig så man ikke blir helt fastlåst?

Dersom du ønsker å kunne komme deg litt ut på egenhånd de første 6 månedene, bør du prøve relativt tidlig, og holde det vedlike. Du må først få ammingen ordentlig etablert, etterpå går det an å prøve. Det er viktig at du ikke prøver 2 ganger og konstaterer at det går for så å planlegge stor jentefest etter 3 måneder og så regne med at det også da skal gå uten at du har prøvd i mellomtiden. Det er mange som har brent seg på det.
For meg var dette viktig, og vi satset mye på at S skulle ta både flaske og pupp. Han fikk dog bare utpump i flaska. For andre er det ikke viktig å kunne gå ut uten baby, og da er det ikke noe vits i å styre med pumping.

Opprinnelig lagt inn av Mjau

Ellers ser det ut på det jeg har skrevet at vi regner med å få så mye, det gjør vi ikke altså, men det er kjekt å vite hvilke størrelser som er vanlige å få så jeg ikke kjøper masse klær og så får vi en del i akkurat samme størrelser.

Jeg erfarte faktisk at folk gir bort mye 62 og 68 jeg. De tenker "de får vel så mye smått". Og så er det akkurat det man ikke får. Det er iallfall ikke vits i med ull som passer i juli.

Opprinnelig lagt inn av Mjau

Og hvor mange kluter trenger jeg? Og hvilke kluter? Var på sparkjøp i dag og der hadde de litt forskjellige kluter

En del vaskekluter og en del gulpekluter. Det meste funker. Vi har brukt vaskekluter både sånne tynne med rosa kant og frotte fra Ikea.
Vi likte godt Mesoft kompresser til bæsj, det er kanskje ikke så miljøvennlig, men veldig lettvint. Dyppes i vann og kastes etter bruk.

Ellers tenker jeg generelt det er viktig å huske på at du bor i et sivilisert strøk, du får tak i ting også etter fødselen. Om ikke deg selv, så får andre tak i det. Jeg selv var ikke noe god til å huske på det i forkant. Før man føder virker det litt merkelig at man skal kunne dra noe som helst sted etter fødselen, men før det var gått 3 uker hadde jeg tatt bussen til byen og kjøpt det jeg manglet. Og om man selv ikke kan dra, og om det haster mer, kan jo mannen ta en tur.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.